معاون دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طبق آخرین آمار ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل صادرات مستمر دارند که بیشترین آن در حوزه صنایع معدنی است.

تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای ارزش اظهاری کالاهای وارداتی/
بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار بررسی ارزش اظهاری کالاهای وارداتی بر اساس ارزش مندرج در تاریخ آخرین ویرایش ثبت سفارش قبل از اظهار گمرک ملاک عمل گمرک خواهد بود. ستاد تنظیم بازار با توجه به محدودیت منابع ارزی و عدم تخصیص و تامین ارز در فاصله زمانی ثبت سفارش اولیه کالاهای اساسی و ضروری توسط واردکنندگان همچنین در راستای تسهیل حفظ روند تامین کالا این تصمیم را اتخاذ کرده است.


کاهش قاچاق سیگار/ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که برآورد قاچاق سیگار در ۷ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/ ۸ درصد افزایش یافته و بعد از مدت‌ها در سال جاری میزان افزایش قاچاق سیگار تک رقمی شده است.

تجار ایرانی در انتظار گره‌گشایی از موانع گمرکی صادرات به ترکیه
رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه می‌گوید: در جریان بازرسی‌های ترکیه از محموله‌های صادراتی، به بارهای ترانزیتی ایرانی آسیب وارد می‌شود و این مساله به مشکلی جدی تجار تبدیل شده است. او اعمال محدودیت‌ها و دستورالعمل‌هایی که باعث معطلی و توقف‌های یک ماهه کامیون‌های ایرانی در مرز می‌شود را از مهم‌ترین موانع توسعه تجارت دو کشور می‌داند.

ریشه‌های ریزش قیمت خودروهای وارداتی/ با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز از یکسو و اثرات روانی احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی کشور نیز در مسیر سقوط قیمت قرار گرفته است. طبق اخبار رسیده از بازار، طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجاکه فعالان بازار از افت قیمت تا مرز ۳۵ درصد نیز صحبت به میان می‌آورند.

بر اساس اعلام اداره کل فرودگاههای هرمزگان، پرواز بندرعباس – مسقط برقرار شد.