در دیدار رئیس و معاونان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با مدیرکل استاندارد استان اصفهان راه‌کارهای توسعه همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد بازار، رئیس سازمان در این نشست ضمن تاکید بر سازمان‌دهی کارشناسان عضو سازمان به عنوان عوامل فنی در قالب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی حقیقی و حقوقی اظهار داشت: این ظرفیت نیروی انسانی متخصص می‌تواند به عنوان مجری بخشی از وظایف اجرایی و نظارتی اداره کل استاندارد؛ در بخش کشاورزی، نقش‌آفرینی موثری داشته باشد.

مهدی تقی‌پور با اشاره به اهمیت حفظ سلامت محصولات غذایی به ویژه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: مشاوره قبل از احداث و نظارت دقیق بر فرایند احداث کارخانجات صنایع غذایی ضمن صیانت از سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته در این بخش، قطعا منجر به حصول حداکثر بهره‌وری در عملکرد این کارخانجات خواهد شد که در حیطه تخصص کارشناسان صنایع غذایی دارای پروانه اشتغال سازمان می‌باشد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان سازمان‌دهی شبکه خدمات کشاورزی غیردولتی را فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از دانش کارشناسان کشاورزی در پیشبرد اهداف اداره کل استاندارد دانست.

محمود فرمانی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش ادواری برای مدیران کنترل کیفیت کارخانجات صنایع غذایی، استفاده از دانش مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در فرایند صدور استانداردهای اجباری و تشویقی بخش کشاورزی به منظور پایش سلامت محصولات کشاورزی از جمله اقداماتی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می تواند به اداره کل استاندارد کمک کند.

 همکاری در پایش باقیمانده سموم دفع آفات گیاهی در محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت فنی و اجرایی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی

 همکاری در صدور گواهی استاندارد تشویقی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی

 همکاری در مشاوره احداث واحدهای صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

 همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی، ویژه مدیران کنترل کیفیت واحدهای صنایع غذایی

از محورهای مورد توافق برای همکاری‌های مشترک عنوان شد.