معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت با اشاره به اهمیت فرش و لزوم تلاش همگانی برای پیشرفت آن، اظهار کرد:در سطح سیاست کلان نیاز به حمایت جدی وزارتخانه های مختلف مرتبط با فرش دستباف داریم.در این حوزهیک عزم ملیلازم بوده و فراتر از یک ارگان است. چرا که همان قدری که تخت جمشید ارزشمند است، حوزه فرش نیز با ارزش است در حالیکه خطرات بیشتری را متوجه می شود.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، مرتضی کارگر، فرش دستباف را بخشی از تاریخ و تمدن ایرانیان کرد و گفت:فرش علاوه بر جنبه تاریخی و تمدنی، هنر، صنعت و کسب و کار نیز به حساب می آید.

وی در خصوص نمایشگاه فرش دستباف در حال برگزاری، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاههای این چنین برای معرفی هرچه بیشتر حوزه فرش اهمیت بالایی دارد وباتوجه به تنوع بالای فرش ها برای معرفی جای کار زیادی وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت فرش را در بر گیرنده حوزه وسیعی دانست و افزود: ما یکی از صادرکنندگان اصلی فرش بودیم که متاسفانه یکی از حوزه های جدی مورد هدف تحریم ها فرش بود. رقبای منطقه‌ای از فرصت استفاده کردند و با کپی برداری از فرش ایرانی بازار ایران را گرفتند.

کارگر اضافه کرد: یکی دیگر از رقبای اصلی فرش دستباف، فرش های ماشینیهستندکه به سبب صنعتی بودن قیمت تمام شده کمتری دارد.

وی در خصوص مرکز ملی فرش ایران نیز توضیح داد:مرکز ملی فرش ایران متولی سیاستگذاری در حوزه فرش است که اقدامات خوبی انجام داده و نیاز به استقلال بیشتری دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمتضمن تشکر از برگزارکنندگان بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف تصریح کرد:تصور می کردیم نمایشگاه در مقیاسیک استان با تعداد کمی شرکت کننده برپا شود اما خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته و دسته‌بندی خوبی در نقشه ها و فرش ها نفیس، تجاری و خارج از استانی انجام شده است.همچنین برپایی نمایشگاه در این شرایط همت بالایی می طلبد که به خوبی از پس آن برآمده اند.

کارگر همچنین حضور غرفه‌داران مسلط و توضیحات حرفه ایرا نیز از نقاط قوت قابل توجه این نمایشگاه بیان کرد که دیدگاه خوبی به بازدیدکنندگان هرچند تخصصی می دهد.