نخستین چیزی که در نمایشگاه به چشم می‌خورد، یک نمایشگر است که ویدئوهایی کوتاه از پشت‌صحنه تولید فیلم و موسیقی را نشان می‌دهد. نخستین تصویری که با آن روبه‌رو می‌شویم، لحظه‌ای از تیزر فیلم مستند «نقطه و شیر» اثر سروناز علم‌بیگی است که آتلیه‌ «پرویز تناولی» را خالی و بدون او نشان می‌دهد. «گالری١٠» و «بنیاد موسیقی پری صفا» که برگزارکنندگان این نمایشگاه و تهیه‌کنندگان‌ این بسته‌ ویژه هستند، تلاش کرده‌اند که این رویداد، بزرگداشتی در‌خور این هنرمند دور از خانه باشد.
پیشینه‌ بسته‌ای که روز جمعه رونمایی شد، به تابستان ١٣٩٦ و نمایشگاه بزرگ «پرویز تناولی و شیرهای ایران» در موزه‌ هنرهای معاصر تهران با‌زمی‌گردد. گالری١٠ و بنیاد موسیقی پری صفا در کنار« موزه‌ پرویز تناولی» پشتیبانان اصلی آن نمایشگاه بودند. در آن هنگام برای همراهی با آن رویداد بزرگ، گالری ١٠ تهیه‌کنندگی فیلم «نقطه و شیر» را به کارگردانی خانم علم‌بیگی بر عهده گرفت و این مستند که درباره‌ آثار استاد تناولی و نمایشگاه بزرگداشت او در موزه است، در روز گشایش نمایشگاه و در طول رویداد برای دیدارکنندگان موزه پخش شد. هم‌زمان بنیاد موسیقی پری صفا در نخستین پروژه‌ بزرگ خود برای همراهی با این نمایشگاه، سفارش سه قطعه‌ موسیقی با موضوع پرویز تناولی و شیرهای ایران را به سه آهنگ‌ساز مطرح کشور کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان و مازیار یونسی داد. قطعات نوشته‌شده برای ارکستر در گذر از دو شب کنسرت استثنائی در تالار وحدت تهران از سوی ارکستر سمفونیک ایران-اتریش (آیسو) اجرا شدند. از آن هنگام تاکنون تلاش‌های بسیاری از سوی این بنیاد برای انتشار این آلبوم شد، اما مشکلات ضبط و هزینه‌های آن، چاپ این اثر را به عقب انداخت. پیش‌تر هزینه‌ ضبط چنین اثری با نوازندگان خارجی و در بیرون از ایران کمتر از ضبط آن در داخل کشور بود، اما با دگرگون‌شدن شرایط در سال‌های اخیر چنین کاری ناممکن شد. در نهایت با همه‌ سختی‌های ناشی از تغییرات اقتصادی و دشواری‌های بیماری همه‌گیر، آلبوم موسیقی «بزرگداشت پرویز تناولی» در ایران و با دست‌اندرکارانی همه ایرانی منتشر شد. اکنون با حمایت گالری١٠ و بنیاد موسیقی پری صفا، فیلم مستند «نقطه و شیر» و آلبوم موسیقی «بزرگداشت پرویز تناولی» در بسته‌ای ویژه منتشر شده‌اند.


 استاد تناولی برای این رویداد در نسخه‌های محدود یک حجم یادبود کوچک را با امضای خود برای افزودن به این بسته اهدا کرده که آن را به یادبودی ویژه تبدیل کرده است. شماری بسته از سوی گالری ١٠ منتشر شده‌‌اند که رنگ مجسمه‌شان با نشان این گالری که مشکی است، هماهنگ است و شماری بسته را نیز بنیاد موسیقی پری صفا منتشر کرده که رنگ مجسمه‌اش با رنگ نشان این بنیاد‌، بنفش، همگون است. هر دو بسته در کنار اثر تناولی دربردارنده‌ فیلم مستند «نقطه و شیر» و آلبوم موسیقی «بزرگداشت پرویز تناولی» هستند. این بسته‌ ویژه در شمار محدود در گالری هدایت که میزبان این رویداد است، ارائه شده‌اند. در آینده‌ نزدیک بسته‌ عادی «بزرگداشت پرویز تناولی» که تنها دربردارنده‌ فیلم مستند «نقطه و شیر» و آلبوم موسیقی «بزرگداشت پرویز تناولی» است، به بازار عرضه خواهد شد.
نمایش همراه این رونمایی، پنج اثر چاپ سیلک‌اسکرین با موضوع «شیر ایرانی» از استاد تناولی را در‌بر دارد. مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان مهم نیز در پیوند با این رویداد به نمایش درآمده که در میانشان نام‌ مریم زندی، ژوبین میراسکندی، حمیرا یاسری و ارمغان بوستان به چشم می‌خورد. آثار این مجموعه در کنار هم داستان نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» در موزه‌ هنرهای معاصر تهران، پشت صحنه‌ تولید فیلم مستند «نقطه و شیر»، روز کنسرت «بزرگداشت پرویز تناولی» و پشت صحنه‌ ضبط آلبوم را روایت می‌کند.
بنیاد موسیقی پری صفا و گالری ١٠ نهادهای فرهنگی شخصی، مستقل و غیر‌انتفاعی هستند و از این واگذاری یا فعالیت‌های دیگر خود هیچ سود مالی نمی‌برند. آنها برای آنکه گروه بیشتری بتوانند حجم یادبودی از استاد تناولی را داشته باشند، به یاری استاد این یادبود را در نسخه‌های محدود با کمترین بهای ممکن عرضه کرده‌اند و به هیچ‌کس بیش از یک نسخه از هر جعبه واگذار نمی‌کنند.
بهزاد حاتم، بنیان‌گذار بنیاد موسیقی پری صفا و مدیر گالری ١٠، هدف خود را از برپایی این نمایشگاه چنین بازگو می‌کند: «سه سال پیش هم‌زمان با نمایشگاه بزرگ پرویز تناولی و شیرهای ایران که در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار شد، بنیاد موسیقی پری صفا کنسرت بزرگداشت تناولی را در تالار وحدت برگزار کرد که در نوع خود یک برنامه استثنائی بود‌؛ از این نظر که یک تشکیلات فرهنگی و غیرانتفاعی به سه آهنگ‌ساز مطرح سفارش ساخت موسیقی بدهد. بنیاد برای این کنسرت به سه آهنگ‌ساز معاصر، کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان و مازیار یونسی ساخت آثاری درباره تناولی و شیرهای ایرانی را سفارش داد. این کنسرت را ارکستر سمفونیک ایران و اتریش (آیسو) به رهبری مازیار یونسی در تالار وحدت اجرا کرد. آهنگ‌سازان در این ساخته‌های خود از شیر ایرانی سخن گفتند و به تناولی، شیر هنر معاصر ایران اشاره کردند. گالری ١٠ نیز برای همراهی با نمایش تناولی، تهیه‌کننده‌ یک فیلم مستند به نام «نقطه و شیر» با کارگردانی سروناز علم‌بیگی بود که در روندی تماشایی به چهار سوی تناولی یعنی مجسمه‌ساز، نقاش، نویسنده و مجموعه‌دار می‌پردازد».
حاتم درباره دشواری‌های ضبط آلبوم موسیقی این کنسرت در دوران کرونا می‌افزاید: «ما چند بار دورخیز کردیم برای ضبط این اثر؛ حتی دو بار تصمیم گرفتیم این اثر را در یکی از کشورهای اروپای شرقی ضبط کنیم که به خاطر افزایش قیمت دلار موفق به این کار نشدیم و در نهایت با سختی تمام هزینه‌اش را تأمین و در داخل ایران ضبط کردیم. یکی از دشواری‌های ضبط این اثر، هم‌زمانی آن با شیوع کرونا بود که کار ضبط و میکس آن را مشکل کرد. به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا، نوازندگان یک به یک بخش خود را در استودیو نواختند و با پایان‌یافتن ضبط، کارهای میکس انجام شد. در مواردی نوازندگان ارکستر، خصوصا سازهای بادی، مجبور بودند برای ضبط اثر یک نفر یک نفر به داخل استودیو بروند‌». به گفته بنیان‌گذار بنیاد موسیقی پری صفا، «در نهایت با هزینه بسیار و از جان و دل مایه‌گذاشتن افراد ارکستر، این اثر به رهبری مازیار یونسی و تهیه‌کنندگی رامین صدیقی از نشر موسیقی هرمس به سرانجام رسید. یکی از نکات جالب این کنسرت و آثار آهنگ‌سازان آن که کاملا اتفاقی و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی صورت گرفت، نگاه متفاوت هر سه آهنگ‌ساز به زاویه‌ای از شخصیت هنری پرویز تناولی بود که از این موضوع بسیار خوشحالم؛ چرا‌که کریستف رضاعی با نگاه به هنرمند و سپس «شیرها»، مازیار یونسی با نگاه به سوژه پرویز تناولی و پیمان یزدانیان با نگاه به «شیر» به‌عنوان یک نماد هویتی از تاریخ که تا به امروز سمبل بحران هویت است، فضایی متفاوت را به وجود آوردند که از نظر من بسیار جالب است».
برای دیدار از این نمایشگاه علاقه‌مندان می‌توانند تا ٢٢ اسفند از ساعت ١٤ تا ٢٠ به «گالری هدایت‌» به نشانی تهران، خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، کوچه ششم، پلاک ۱۵ مراجعه کنند.