به گزارش اقتصاد بازار، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به همین منظور، مکاتبه‌ای با وزیر جدید ارشاد انجام دادم و از وی خواستم که عدم اهتمام وزیر قبلی را جبران کند و مسکن خبرنگاران را در دستور کار قرار دهد. وی تاکید کرد: اعلام نموده بودم، حالا که تفاهم نامه امضا شده و همه اقدامات صورت گرفته، هر ساعت تعلل در ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر، ظلم به این قشر عزیز است و وزارت راه با هماهنگی وزارت فرهنگ، کار ثبت نام را آغاز کند.
مقتدایی افزود: متاسفانه اهتمام لازم از سوی وزیر ارشاد قبلی و فعلی درخصوص مسکن خبرنگاران دیده نشد. مشخص است عزم جدی وجود ندارد. نماینده مردم اصفهان مطرح کرد: وقتی عدم اهتمام و بی دقتی وزرای ارشاد را شاهد بودم شخصا ورود کردم و از دو متولی(معاون مسکن وزارت راه و معاون توسعه مدیریت وزارت ارشاد) خواستم در این خصوص گزارشی بدهند. از گزارش ها مشخص بود عزم بالایی در وزارت راه برای کمک به خبرنگاران و هنرمندان وجود دارد و در وزارت ارشاد نیز صرفا معاون توسعه پیگیر کار است و رئیس صندوق هنر، معاون مطبوعاتی و وزیر اهتمام لازم را نشان ندادند.

مقتدایی افزود: با عنایت به اینکه نباید معطل بی اهتمامی ها شویم، از معاون وزیر راه درخواست کردم راه ثبت نام را ابلاغ کنند که امروز ابلاغ شد. مقتدایی مطرح کرد: اهالی فرهنگ و هنر باقید فوریت ثبت نام را انجام دهند.
شایان ذکر است ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی Https://tem.mrud.ir از صبح چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به مدت بیست روز برای ثبت نام ۸۸۸۹ متقاضی معرفی شده در دسترس خواهد بود.