به گزارش اقتصاد بازار، همزمان با چهارمین روز ازگرامی داشت هفته دفاع مقدس و با هزینه ای بالغ بر 54 میلیارد ریال دو طرح بزرگ در حوزه تامین آب شرب پایدار در نجف آباد به بهره برداری رسید.

آزمایشگاه میکروبیولوژی آب نجف آباد که بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی آب استان اصفهان محسوب می شود یکی از طرح هاست که با صرف24 میلیارد ریال در ساختمان شماره 2 آبفای نجف آباد تجهیز و راه اندازی شده است.

این آزمایشگاه با هدف پایش روزانه میکروبی آب شرب منابع، مخازن و شبکه توزیع، میزان کلر باقی مانده، PH و کدورت آب شهرهای نجف آباد، دهق، علویجه، فولادشهر و روستاهای تحت پوشش راه اندازی شده و نقش به سزایی در حفظ سلامت و ارتقاء کیفی آب شرب مناطق یاد شده دارد.

طرح آبرسانی به جنوب شهر نجف آباد دیگر طرحی بود که در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در این شهرستان به بهره برداری رسید.

این طرح با هدف تامین آب شرب پایدار 53 هزار نفر ازساکنان محلات جنوبی شهر نجف آباد و با صرف هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال اجراء شده است.

در طرح آبرسانی به جنوب شهر نجف آباد 4300 مترلوله و اتصالات با قطره های 250 و 300 میلیمتردر حدفاصل بلوارشریعتی غربی و خیابان های ساحل ، بیشه ، فر هیختگان ماندگار ، حکیم سنایی و بهارستان این شهر در مدت 77 روز به اجراء در آمد تا مشکل کاهش شدیدفشار آب ساکنان این مناطق در ماه های گرم سال برطرف شود.

در مراسم افتتاح این طرح ها، نماینده مردم شهرستان های نجف آباد وتیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از اجرای طرح آبرسانی به جنوب نجف آباد گفت: هم اکنون دغدغه مسئولان کشوری و استانی تامین پایدار آب شرب مردم است و در چند سال اخیر آبفای استان اصفهان در این مورد بسیار خوب عمل کرده است.

ابوالفضل ابوترابی اظهار داشت: انتظار می رود در ماه های آینده سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار بهره برداری شود تا دسترسی مردم به آب شرب در شهرها و روستاهای استان به صورت پایدار باشد.

وی به نیاز شهر نجف آباد به بهره مندی از پساپ اشاره و بیان کرد: کشاورزان، صنعت گران ، شهرداری ها و دیگر واحدهای فعال خدماتی در شهر نجف آباد نیاز به پساب تولیدی در نجف آباد دارند و درصدد هستند با ایجاد کنسرسیومی متشکل از شهرداری ها و فعالان اقتصادی و صنعتی، تکمیل شبکه جمع آوری، خط انتقال و توسعه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب را با سرعت عملیاتی کرده تا بتوانند از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

در ادامه مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان این که سال آبی1400-1399 خشک ترین سال ها در 52 سال گذشته بوده است اعلام کرد: بحران آب در نیمه نخست سال جاری موجب کاهش شدید فشار و قطع آب بسیاری از مشترکین شد.

هاشم امینی به اجرای شبکه فاضلاب در شهر نجف آباد اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال 1390 تنها 27 کیلومتر شبکه فاضلاب در این منطقه اجراء شده بود در حالی که در سال های اخیر بیش از 250 کیلومتر در این منطقه شبکه فاضلاب اجراء شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب نجف آباد و اجرای بخشی از خط انتقال فاضلاب، بستر واگذاری هفت هزار انشعاب جدید فاضلاب در نجف آباد فراهم شود.