نشست هم‌اندیشی فرمانده انتظامی و مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در راستای همکاری و تعامل پیرامون فعالیت‌های مشترک هر دو دستگاه با موضوع کنترل آسیب‌های اجتماعی و محوریت ساماندهی کودکان کار و خیابان، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و متکدیان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد بازار، نشست هم‌اندیشی سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی و دکتر ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با حضور سایر فرماندهان ناجا استان و شورای معاونین بهزیستی اصفهان به میزبانی اداره کل بهزیستی برگزار شد.

سردار میرحیدری با تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات بهزیستی، این اقدامات را در ایجاد امنیت و آرامش جامعه بسیار موثر دانست و گفت: بهزیستی دستگاهی است که ارتباط و همکاری مستمر و نزدیکی با پلیس دارد و کارکنان بهزیستی به دلیل خدمت‌رسانی و حمایت از ضعیف‌ترین اقشار جامعه کار مقدسی را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  با تاکید بر ضرورت داشتن بانک اطلاعاتی، آن را لازمه تصمیم‌گیری موثر دانست و ادامه داد: برای انجام اقدامات مشترک بهتر است دو دستگاه یک موضوع مشخص را تعیین و بر اساس آن نقشه راه داشته باشند و اقدامات متناسب را انجام دهند.

وی افزود: با تمرکز در زمینه آسیب‌های اجتماعی، با نظری واحد، یک حرکت هدفمند را برای بهبود شرایط موجود داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: به دلیل اشتراک بسیاری از وظایف و مسئولیت های نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی این نشست و جلسات می‌تواند به نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها و تعامل بیشتر منجر شود هر چند تاکنون نیز نیروی انتظامی استان همکاری فراوان و قابل تقدیری در زمینه‌های مختلف با بهزیستی داشته است.

ولی‌اله نصر با اشاره به تاریخچه سازمان بهزیستی و خدمات گسترده آن به کل افراد جامعه، قبل از تولد تا پس از مرگ گفت: در ابتدا قرار بود فعالیت‌های سازمان مربوط به امور معلولین و ساماندهی آنان باشد، اما در طول سال‌های فعالیت و بنا به نیازهای جامعه فعالیت های سازمان به بیش از ۱۵۳ وظیفه افزایش یافته است.

وی در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه های اجتماعی تاکید کرد و با گلایه از کم‌کاری برخی از این دستگاه‌ها گفت: در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی جایگاه و حیطه مسئولیت دستگاه های ذی‌ربطی مانند شهرداری، اداره کل اتباع، دانشگاه علوم پزشکی مشخص نیست و به همین دلیل در بیشتر مواقع مشکلات و تبعات ناشی عدم پاسخگویی آن دستگاه ها متوجه بهزیستی می شود.

در پایان این نشست گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر و استان به ویژه در زمینه کودکان کار و خیابان و اعتیاد توسط نمایندگان دو دستگاه ارائه و بر عقد تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تاکید شد.