زین‌العابدین رضوی‌خرم که از سرداران سپاه است و آخرین مسئولیتش فرماندهی لشکر عاشورا بوده، هفته گذشته از سوی هیئت دولت به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد. او روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه خود، هنگام سخنرانی با سیلی یکی از شرکت‌کنندگان که روی سن آمده بود، مواجه شد. خبرگزاری فارس دراین‌باره نوشت: «در ابتدای قرارگرفتن خرم در پشت تریبون، یکی از حاضران اقدام به برخورد فیزیکی با استاندار منتخب کرد و موجب شد برای لحظاتی نظم جلسه به هم بریزد. این فرد ابتدا ضربه‌ای از پشت سر به خرم وارد کرد و سپس او را هل داد. استاندار آذربایجان شرقی پس از این اتفاق متانت خود را حفظ کرد و از هر‌گونه واکنشی خودداری کرد. اما با دخالت مأموران حراست سالن بلافاصله فضای جلسه به حالت عادی برگشت، بعد از چند لحظه مراسم به حالت عادی خود بازگشت و سخنرانی استاندار منتخب هیئت دولت ادامه یافت». رضوی‌خرم بعد از سخنرانی خود درباره حاشیه‌های به‌وجود‌آمده گفت «فرد مهاجم را بخشیده است». او ادامه داد: «بنده چهره ایشان را به خاطر ندارم و ممکن است چند سال قبل در جایی ایشان را دیده باشم، بااین‌حال از این رفتار وی گذشت کردم و از او شکایتی ندارم».
او همچنین شنبه‌شب، در گفت‌وگو با صداوسیما درباره حواشی پیش‌آمده عنوان کرد: «گفته شده این فرد به‌خاطر اینکه همسرش را یک مرد واکسن زده به من سیلی زد که اصلا باورپذیر نیست». استاندار آذربایجان شرقی همچنین این را که فرد مدنظر، همکار جدیدش، فرزند شهید یا کارمند کارگزینی سپاه بوده نیز دروغ خواند. زین‌العابدین رضوی‌خرم درباره اینکه اگر فرد ضارب یک فرد معمولی بوده چگونه توانسته وارد مراسم شود، گفت: «کنترل‌ها عادی بوده و هر‌کسی متأسفانه می‌توانسته وارد مراسم شود». او همچنین عنوان کرد این فرد را بخشیده اما مجموعه‌های قانونی باید این موضوع را پیگیری کنند.
دادستان تبریز نیز ساعتی پس از انتشار فیلم سیلی‌خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی، دستور پیگیری را صادر کرد.
 استقبال با کفش و مهر!
سیلی به استاندار و کشیده‌شدن مراسم سیاسیون به حاشیه، اولین بار نیست که در کشور رخ می‌دهد؛ بهمن سال 91 بود که علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس و نماینده قم در حرم حضرت معصومه‌(س) با پرتاب مهر و کفش از سوی مخالفان خود مواجه شد و در سخنرانی او اخلال ایجاد شد. معاون پارلمانی دولت حسن روحانی نیز در دی‌ماه سال 95 در نمازجمعه یزد با حاشیه مواجه شد؛ در این مراسم مخالفان دولت با اعتراض به حسینعلی ‌امیری، به سمت این مقام دولتی مهر و تسبیح پرتاب کردند.
 واکنش وزیر کشور  به سیلی‌خوردن استاندار
احمد وحیدی، وزیر کشور که خود در این مراسم حضور داشت، در واکنش به حواشی صورت‌گرفته در توییتی نوشت: «مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به‌خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی‌هراسد».
محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت سیزدهم نیز استاندار جدید را به مالک اشتر تشبیه کرد و در توییتی نوشت: «رفتار سردار ‎خرم، قهرمان دفاع مقدس و مدافع حرم نشان داد که سرداران ما درس‌آموز این مکتب هستند».
حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات رخ‌داده در مراسم تودیع و معارفه استاندار گفت: «این حادثه ناراحت‌کننده خاطر شریف مردم استان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و مردم عزیز را رنجاند، ولی ایشان در مقابل این حادثه ناگوار و غیرمنتظره متانت و صبوری خود را حفظ کرد. از ایشان می‌خواهیم ان‌شاءالله با قدرت و عزت کار خود را در سمت جدید آغاز کنند که همه ما پشتیبان ایشان هستیم».
تقدیر جلیلی از  استاندار آذربایجان شرقی
سعید جلیلی، عضو تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی به مردم آذربایجان بابت داشتن چنین استانداری تبریک گفت و نوشت: «زین‌العابدین خرم‌رضوی با سابقه مجاهدت در دفاع مقدس و شش ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، با کف نفس اشترگونه امروز در پیشگاه خدا و مردم عزیزتر شد. این موفقیت را به او و مردم شریف آذربایجان شرقی که شاهد خدمات او بوده‌اند در شب میلاد پیامبر رحمت صل‌الله علیه و آله و سلم و پیشوای صادق علیه‌السلام تبریک می‌گویم».
سپاه عاشورا نیز به حواشی صورت‌گرفته در مراسم معرفی استاندار آذربایجان شرقی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «سپاه عاشورا ضمن محکوم‌نمودن رفتار سخیف و دون شأن فرد خاطی، از مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار خرم در جبهه‌های دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و عرصه خدمت‌رسانی و نیز رفتار کریمانه ایشان در این موضوع قدردانی نموده و از خدای متعال توفیقات آن مجاهد خستگی‌ناپذیر را در خدمت به مردم شریف آذربایجان مسئلت می‌نماییم. انتظار دارد دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی موضوع، برخورد قانونی را با فرد خاطی انجام داده و از تکرار چنین مواردی پیشگیری نمایند».
در این مراسم علاوه بر وزیر کشور، نماینده ولی فقیه استان، مسئولان اجرائی و نمایندگان مجلس هم حضور داشتند. احمد وحیدی پس از قدردانی از تلاش‌های محمدرضا پورمحمدی استاندار سابق، حکم رضوی‌خرم را به او اعطا کرد. رئیس‌جمهور در این حکم ضمن تأکید بر روحیه انقلابی، پاک‌دستی، فسادستیزی و اهتمام جدی استاندار جدید به مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی»، حفظ و ارتقای وحدت و انسجام در استان، پشتیبانی و مانع‌زدایی از امر تولید و توسعه زیرساخت‌های استان به‌ویژه در حوزه اقتصادی و صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های جوانان انقلابی، باانگیزه و مستعد و تعامل با کلیه دستگاه‌ها و نهادها را از وظایف استاندار جدید عنوان کرده است.