آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای هنری و صنایع دستی معلولان به مناسبت هفته جهانی  افراد دارای معلولیت با حضور مدیر کل حوزه استاندار، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مسئولین استانی و خانواده‌های معلولان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر در آئین این افتتاح با بیان اینکه، بر مسئولین و مردم است که به مشکلات معلولان بیش از گذشته  به عنوان یک شهروند عادی توجه کنند، گفت: بهزیستی، سازمانی است که برای بهترین زیستن و ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه و تحقق آن، نیاز به مشارکت همه آحاد و دستگاه‌های ذی‌ربط جامعه دارد.

وی افزود: این روزها، زمانی برای گوشزد کردن قانون جامع حمایت از معلولان است، باید چالش‌های آن را شناسایی، برطرف و در جهت اجرایی کردن کردن آن گام برداشت.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، ایجاد فرصت برابر برای معلولان را حق آنان دانست و ادامه داد: مناسب‌سازی حمل و نقل شهری امن، مناسب سازی اماکن عمومی از جمله حقوق شهروندی این افراد است.

نصر یادآورشد: در رابطه با مناسب سازی جلسات خوبی با شهرداری و سازمان نظام مهندسی داشته‌ایم، راه خوبی را رفته اما راه نرفته هوز زیاد داریم.

وی با اشاره به توانایی معلولان با تحصیلات عالیه و کارآفرین، اظهار کرد: انتظار ما این است با همراهی صدا و سیما بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد حقوق برابر گام برداریم هر چند وظیفه ما به عنوان بهزیستی این است که فرصت ویژه‌ای را برای آنان فراهم کنیم اما آنان این مهم را طلب نکرده بلکه تنها خواستار حقوق برابر همچون دیگر شهروندان هستند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، بهزیستی را مطالبه‌گر حقوق معلولان در جامعه دانست و تصریح کرد: بهزیستی به عنوان چشم نابینایان، گوش ناشنوایان و دست و پای معلولین جسمی حرکتی و ذهن معلولین ذهنی است، لذا باید بتوانیم مطالبه‌گر خوبی باشیم و جایگاه افراد معلول در شهر را با استفاده از ظرفیت‌های حمایتی قانون‌گذاری تبیین و برای احقاق حقوق آنان چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اعتباری بیش از گذشته گام برداریم.