یبه گزارش اقتصاد بازار، امام جمعه خوانسار از روند رو به رشد خدمات رسانی آبفای استان اصفهان در سال های اخیر قدردانی کرد.

حجت الاسلام خواجه کریمی که در نشست مشترک اعضای کاروان خدمت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مسئولان شهرستان خوانسار سخن می گفت افزود: با سرمایه گذاری های انجام شده، امروز دیگر از قطع مکرر و طولانی آب در شهرستان خوانسار شبیه آنچه در دهه 1380 وجود داشت خبری نیست ومردم به آب شرب پایدار و با کیفیت دسترسی دارند.

وی همچنین به موضوع شبکه گذاری فاضلاب در شهرخوانسار اشاره کرد و گفت: این روند در سه سال اخیر سرعت زیادتری گرفته و امیدواریم با تکمیل شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب و همچنین استقبال مردم از خرید انشعاب فاضلاب، این طرح نیز به طور کامل اجرایی شود.

امام جمعه خوانسار افزود: موفقیت هریک از دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی به مردم، به منزله موفقیت نظام جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های بلند انقلاب به شمار می رود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان نیز با بیان این که یک دهه پیش، مردم خوانسار با قطع مکرر و جیره بندی آبمواجه بودند گفت:خوشبختانه پس از بازسازی شبکه فرسوده آب، زون بندی شبکه و اجرای سامانه های تله متری و تله کنترل، میزان هدر رفت آب در شهر خوانسار از 5/62 به 27 درصد کاهش یافت و با اجرای طرح های انتقال و احداث تصفیه خانه اضطراری، درحال حاضرمشکلی در تامین آب شرب پایدار شهروندان وجود ندارد.

هاشم امینی همچنین به مشکلات اجرای شبکه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر خوانسار با توجه به شرایط توپوگرافی و بافت سنگی زمین اشاره کرد و گفت: فقط در سال گذشته قرارداد اجرای 55 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهرمنقعد شد که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون 1200 انشعاب فاضلاب در خوانسار نصب شده است.

وی از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار به عنوان یکی از تصفیه خانه های پیشرفته و دارای فناوری روز دنیا نام برد و از شهرداری و صنایع مستقر در شهرستان دعوت کرد تا از ظرفیت پساب این تصفیه خانه برای توسعه فضای سبز و صنعت و همچنین ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده کنند.

اضافه می شوددرحال حاضر دو شهر و 18 روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهر خوانسار هستند و تاکنون 8500 انشعاب آب در شهر خوانسار، 1100 انشعاب آب در شهر ویست و 6000 انشعاب آب در روستاهای این منطقه نصب شده است.

گفتنی است: اعضای کاروان خدمت آبفای استان اصفهان در چهارمین سفر خود به شهرستان ها، روز چهارشنبه 15 دی ماه جاری با سفر به شهرستان خوانسار از تصفیه خانه های آب و فاضلاب، روستاهای خم پیچ و رحمت آباد و همچنین ایستگاه پمپاژ حسن آباد بازدید کرده و در نشست مشترک با مسئولان این شهرستان راهکارهای خدمت رسانی بهتربه مردم شهرستان را مورد بررسی قرار دادند که حاصل آن 9 مصوبه در زمینه توسعه شبکه های آب و فاضلاب، احداث فاز اصلی تصفیه خانه آب خوانسار، احداث مخزن 300 متر مکعبی روستای خم پیچ و اصلاح شبکه آبرسانی روستای رحمت آباد بود.