دهمین نشست کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با ارائه گزارشی از نمایشگاه اکسپو دبی، تبادل نظر درباره پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، بررسی رویدادها و اقدامات متناسب برای ارتقاء گردشگری اصفهان و نقش دستگاه‌های متولی در حوزه گردشگری برگزار شد.    
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی کرباسی‌زاده مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه باید برای بهره‌برداری حداکثری از دوره بعدی نمایشگاه اکسپو دبی برنامه‌ریزی کنیم، اظهار داشت: امسال 195 کشور دنیا در نمایشگاه اکسپو شرکت کردند و حضور در این رویداد فرصتی بسیار طلایی است که متأسفانه امسال از این فرصت به درستی بهره‌برداری نشد.    
وی درباره پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران افزود: با توجه به فرصت کم باقیمانده تا آغاز این نمایشگاه، پیشنهاد می‌کنم اتاق بازرگانی اصفهان با همراهی شهرداری و حمایت شورای شهر اقدام به تأمین غرفه‌ها کنند تا زمینه حضور فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری اصفهان در این نمایشگاه فراهم شده و در نهایت منجر به رونق گردشگری شهر و استان اصفهان شود.    
همچنین علیرضا ایزدی، مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: باید از غرفه 273 متری اختصاص داده شده به اصفهان برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان استفاده کنیم چون فروش صنایع‌دستی در بخش‌های دیگری از نمایشگاه صورت می‌گیرد و هنرمندان استان در آن بخش‌ها مستقر می‌شوند.     
وی با بیان اینکه محتوایی که قرار است در این غرفه ارائه شود باید آیینه تمام‌نمای فرهنگ مردم اصفهان در این نمایشگاه باشد، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم تا رکود دو ساله ناشی از شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و زمینه حضور گردشگران در اصفهان در نوروز 1401 را فراهم کنیم. گردشگری صنعتی فرابخشی است و اگر سایر بخش‌ها به کمک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان نیایند کاری از پیش نمی‌بریم.
مسعود نیک‌آیین، مدیركل تشریفات استانداری اصفهان نیز بیان کرد: برای اینکه نمایشگاه گردشگری تهران به نمایشگاهی جذاب ارتقاء پیدا کند باید بر بهبود کیفیت محتوای غرفه اصفهان تمرکز کنیم که در این زمینه می‌توان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در برنامه این غرفه اضافه نمود. همچنین می‌توان از سفرای کشورهایی که با اصفهان ارتباط خواهرخواندگی یا تفاهم‌نامه دارند برای حضور در نمایشگاه گردشگری دعوت کرد که برای این منظور اعلام آمادگی می‌کنیم.    
در ادامه مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بر حمایت اعضای شورای شهر و مدیریت شهری از حضور موفق اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در چارچوب اختیارات شورا و قوانین تأکید کرد.    
همچنین سیدعلیرضا مرتضوی، مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور اقتصادی و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تصریح کرد: با توجه به زمان اندک باقیمانده حداکثر تلاش خود را برای حضور مطلوب اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران انجام می‌دهیم و برای انجام فرآیند ساخت غرفه‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم، اما کمبود وقت باعث می‌شود نتیجه نهایی کیفیت لازم را برای نشان دادن توانمندی استان اصفهان نداشته باشد و برای برنامه‌ریزی در این خصوص حداقل به چهار ماه زمان نیاز است.    
سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه نوع نگاه به نمایشگاه گردشگری باید کمی تغییر کند، گفت: برگزاری نمایشگاه ابزاری است که می‌تواند در کنار سایر ابزارهای رسانه‌ای بستری برای رونق گردشگری فراهم کند. تأمین محتوا و هماهنگی در ارائه این محتوا در غرفه اصفهان بسیار اهمیت دارد اما به نظر می‌رسد وضعیت ساختار و فضای فیزیکی همواره بر هماهنگی محتوای غرفه اصفهان اولویت داشته است که باید در این زمینه تدبیر ویژه‌ای اندیشید. همچنین به نظر می‌رسد باید از ظرفیت هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت ماه برای برگزاری رویدادهای گردشگری بهتر استفاده کرد.    
لزوم فاصله گرفتن از رویکردهای سنتی ستاد سفر استان، بررسی راهکارهای رونق سفر و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اصفهان، اعمال نظرات صاحب‌نظران، ذی‌نفعان و متولیان در تقویم سالیانه گردشگری اصفهان، پیشنهاد برگزاری رویداد مشترک گردشگری در آستانه نوروز 1401، فقدان بازاریابی منسجم برای گردشگری اصفهان، غفلت از ظرفیت گردشگری سلامت و مسئله کمبود هتل در اصفهان نیز از دیگر موارد مطرح‌شده از سوی مسئولان و نمایندگان انجمن‌های حوزه گردشگری در این نشست بود.