به گزارش خبرنگار ایراسین نشست خبری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز، یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مجید چگنی، معاون وزیر نفت اظهار کرد: شرکت ملی گاز در میان شرکت‌های خدمت رسان به کشور ما ایران یک شرکت خاص است و یکی از شرکت‌های برجسته و بارز در خط مقدم است.

وی افزود: قطعی گاز به این معناست که تولید بسیاری از مراکز تولید ما قطع خواهد شد و برای ذی‌نفعان ما مشکلاتی پیش خواهد آمد.

معاون وزیر نفت بیان کرد: در واقع می‌توان گفت که همکاران ما در شرکت ملی گاز در یک جهاد هستند و در این زمینه گاهی مورد بی‌مهری‌ قرار می‌گیریم.

چگنی افزود: خدماتی که اکنون در شرکت ملی گاز انجام می‌شود حاصل خدمات همکاران و مدیران ما در ۴۰ سال گذشته است و یاد این عزیزان را بایستی گرامی بداریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیون مشترک داریم و تعداد ۹۰ هزار واحد صنعتی ۶۰ هزار واحد کشاورزی و ۳۳۰ واحد نیروگاهی مصرف کننده گاز هستند.

وی افزود: تولید گاز ما در این سال ۲۷۸ میلیارد متر مکعب خواهد بود و پیش بینی می‌شود اولین ترید فاز ۱۱ را امسال بهره برداری کنیم.

چگنی در ادامه گفت: عمده تمرکز ما در گازرسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور است و در هدف گذاری ما سیستان و بلوچستان و بخش جنوبی کرمان در اولویت گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در سال‌های گذشته در حوزه دانش بنیان زحماتی کشیده شده و انستیتو های تحقیقاتی در این زمینه پیشتر راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: در زمینه تجارت در حوزه گاز، بحث ترانزیت و صادرات از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار داد.

معاون وزیر نفت در پایان نشست خبری با اشاره به تداوم گازرسانی بیان داشت:‌در مناطق دور افتاده سعی داریم گازرسانی را به صورت سبد انرژی ارائه دهیم.