به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، علی‌اکبر ابراهیمی با بیان اینکه مجمع جهانی سازمان‌ملل بر اساس قطعنامه شماره ۲۳۷/۴۷ که در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۳ به تصویب رسید، ۱۵ مه برابر با ۲۵ اردیبهشت را روز جهانی خانواده اعلام کرده است و همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی خانواده در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

وی گفت:  بهزیستی به عنوان متولی سلامت و مسئولیت اجتماعی  و با ماموریت ارتقای سلامت روانی – اجتماعی در طی سالها تلاش نموده است تا از طریق ارائه خدمات آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های هنگام ازدواج، آموزش زندگی خانوادگی، آموزش شیوه‌های صحیح فرزند پروری، آموزش مهارت‌های زندگی،   حمایت های روانی – اجتماعی از خانواده‌ها  در  بلایای طبیعی، برگزاری جلسات مشاوره طلاق را کنترل و کاهش نماید.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان ادامه داد:  در این زمینه بهزیستی با هدف به حداقل رساندن فرایند طلاق و حفظ و بهبود کیفیت روابط زوجین و خانواده‌ها، در مراکز دولتی و حدود ۳۲۰ مرکز مشاوره خصوصی در کل استان،  اقدامات موثری در جهت تحکیم بنیان خانواده به انجام برساند.

ابراهیمی یادآور شد:  در این راستا و برای دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره، خط تلفن ۱۴۸۰، از ساعت  ۸ صبح تا ۲۴ در سه شیفت و با حضور مشاوران متخصص در زمینه‌های مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، تحصیلی، تربیتی، اعتیاد و… و. در حال خدمت رسانی به خانواده ها است.