حسن فروزان فرد بیان کرد: اصلاح نظام پرداخت یارانه ها از زوایای مختلف آثاری بر تولیدکنندگان دارد. هرچقدر آثار این حذف بر توان خرید خانوار و دهک‌های جمعیتی مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه از منظر عرضه و تولیدکنندگان به اثرات اصلاح نظام پرداخت یارانه ها توجه نشده است.
او با اشاره به اثرات اصلاح نظام پرداخت یارانه ها برای تولیدکنندگان گفت: اثر اول این اقدام افزایش چشم‌گیر قیمت نهاده‌های ورودی برای تولیدکنندگان اصلی استفاده کننده از این نهاده‌ها از جمله تولیدکنندگان ماکارونی، شیرینی و شکلات، دام و طیور و … است. این  تولیدکنندگان با تغییر قیمت اساسی در نهاده‌هایی مانند گندم، آرد، شکر، روغن خام، کنجاله و … مواجه می‌شوند که معمولا در حجم بالا استفاده می‌شوند.
فروزان‌فرد افزود: در این شرایط تولیدکننده بدون اینکه به منابع جدید مالی دست پیدا کرده باشد برای ادامه فعالیت در همان سطح فعلی ۴ تا ۶ برابر با مواد اولیه گران‌تری مواجه است. اما در این طرح محل تامین نقدینگی که تولیدکننده بدون توقف در تولید و بدون افزایش چشمگیر هزینه‌ها بتواند به ادامه تولید بپردازد مشخص نیست. آیا وضعیت تولیدکنندگان در طول این چند سال با توجه به تورم‌های سنگین و محدودیت تغییرات قیمتی که از سوی دولت بر آن‌ها اعمال شده در سطحی است که امکان تجهیز منابع برای تهیه خوراک ورودی تولیدی‌های خود داشته باشند؟...

منبع: ایسنا