ناخدا یکم تکاور بازنشسته هوشنگ صمدی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله با حمایت ابرقدرت‌های جهان به ایران اسلامی  بیان گرد: این روحیات بود که عامل مقاومت در برابر رژیم بعث بود و گرنه امکانات دشمن عظیم بود.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از خبرگزاری بسیج، صمدی گفت: شرق و غرب جهان پشتیبان عراق بود، رژیم‌های منطقه با حمایت‌های مالی، آلمان با سلاح شیمیایی، فرانسه با جنگنده‌های و موشک‌های مختلف از دشمن ما حمایت می‌کردند.

 فرمانده ارشد ارتش تصریح کرد: فرماندهان و تکاوران ارتش از جان خود گذشتند زیرا وقتی کاری با عشق آغاز می‌شود و افراد حاضر می‌شوند در راه وطن و مقدسات جان خود را از دست دهد، دشمن شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: پس از آغاز جنگ، ملت ایران به فرمان امام خمینی (ره) روانه جبهه‌های حق علیه باطل شدند و جوانان این کشور پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

ناخدا صمدی به اقدامات صدام و رژیم بعث قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی اشاره کردو افزود: رژیم بعثی بر اساس اطلاعات ستون پنجم مبنی بر ضعف‌های ارتش این جنگ را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خروج مستشاران بیگانه، برکناری برخی از فرماندهان ارشد ارتش و درگیری ارتش با ضد انقلاب در مناطق مرزی از جمله علل ضعف این نیرو بود.

این فرمانده فاتح خرمشهر تصریح کرد: در عین حال تمامی تحرکات دشمن اعم از رزمایش‌ها، جابه ‌جایی ها و اقدامات ارتش بعث را رصد می‌کردیم و خود را برای پاسخ آماده کردیم.

وی اظهار کرد: صدام بعثی مبتنی بر اطلاعات خود از وضعیت ارتش ایران و خوی تجاوزگری خود، قرارداد الجزایر را پاره کرد و به ایران اسلامی حمله کرد و اعلام کرد می‌خواهد قادسیه دیگری بدون کمک هیچ کشوری بوجود آورد.

ناخدا صمدی به غائله‌های مختلف در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: بخشی از نیروهای تکاور دریایی برای مقابله با غائله‌هایی مثل خلق عرب و همچنین کمک به دیگر یگان‌های نظامی مثل ژاندارمری مامور شدند.

وی با اشاره‌ به مقاومت ارتش و مردم در برابر دشمن متجاوز، تصریح کرد: این مقاومت مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شد.

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان اصفهان به مناسبت سالگرد آزاد سازی خرمشهر در مرکز آموزش‌های شهید صیاد شیرازی ارتش منطقه اصفهان برگزار شد.

بیت‌المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌ نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود؛ رزمندگان ایران ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، با هدف آزادسازی خرمشهر این عملیات را آغاز کردند که ۳ هفته بطول انجامید و سرانجام به آزادی خرمشهر منتهی شد.