مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان از برگزاری تخصصیترین نمایشگاه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در اصفهان خبر داد.
احمدرضا طحانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، درباره کیفیت نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی نسبت به سالهای گذشته، اظهار کرد: نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان یکی از باکیفیتترین نمایشگاههای این استان در حوزه زیرساختی به شمار میرود که به صورت سالانه، برندهای معتبری از سراسر کشور را در کنار یکدیگر جمع میکند و برگزاری بیست و یکمین دوره گواه این حرف است.
وی افزود: با توجه به سیاستگذاری که انجام دادهایم نمایشگاه بینالمللی اصفهان در این دوره از نمایشگاه تلاش میکند برای شرکتهای حاضر شرایطی فراهم آورد که به بازارهای جدید دست پیدا کنند و با فراغ بال بیشتری به توسعه بازار بپردازند. چون هدف از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی کشف بازارهای جدید در نقاط جغرافیای متفاوت است و از نگاه ما بهترین رویکرد برای شرکتها حضور در نمایشگاه بوده و است.
مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد تخصصی و بینالمللی از سوی شرکت نمایشگاه و برندهای حاضر، تصریح کرد: اگر در نظر داشته باشیم که کیفیت یک نمایشگاه با مساحت آن نمایشگاه سنجیده نمیشود، بلکه اصل، بر حضور برندهای مطرح و با کیفیت است؛ در این راستا، تاکید داریم که حضور شرکتهای دانشبنیان بر کیفیت نمایشگاهها میافزاید و باید امکان حضور برندهای مطرح را در نمایشگاه فراهم کنیم. بنابراین شرکتهایی که دانش بنیان و یا صاحب برند و تکنولوژی باشند، صرفا به عنوان یک واحد تجاری و یا واردکننده کالا شناخته نشوند و مهمترین نکته اینکه با حضورشان در نمایشگاه کیفیت را ارتقاء دهند.
وی تاکید کرد: ما در نمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که نیاز است برخی از عناوین نمایشگاهی را به یک برند شناخته شده و مطرح تبدیل کنیم، براساس همین رویکرد تصمیم بر این شد که در راستای بهبود کیفیت و حتی کمیت به این مهم اهمیت بدهیم تا جایگاه یک عنوان نمایشگاهی برای صاحبان برندهای مطرح و مهم افزایش چشمگیری پیدا کند.
طحانیان به حضور شرکتهای دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته 110 شرکت برای مشارکت در نمایشگاه حضور داشتند که از این تعداد برخی از شرکتها یا بسیار کوچک بودند و یا اینکه به عنوان وارد کننده کالا شناخته میشدند.
وی یادآور شد: واردکنندگان کالا با تمام زحماتی که انجام میدهند، صاحب فنآوری و نوآوری در حوزه کالایی شناخته نمیشوند بلکه تنها یک کالا را از نقطهای به نقطهای دیگر میآورند تا امکان فروش را فراهم کنند، اما امثال 85 شرکت و به عبارتی صاحب کالا، تولیدکننده و صاحب تکنولوژی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. شرکتهایی که به معنای واقعی کلمه شناخته شده هستند و به دنبال کسب بازارهای جدید و توسعه کسب و کارشان هستند، بنابراین نمایشگاه امثال در مقایسه با سال گذشته از نظر جمع کردن شرکتهای تولیدی کنار یکدیگر موفقتر هستند و این مهم باعث میشود ما زمینه ساز توسعه صاحبان فن آوری باشیم.
مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به متراژ مفید این رویداد تخصصی، گفت: نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر 8 هزار متر تشکیل میشود که در مقایسه با سال گذشته حتی از نظر متراژ نیز افزایش داشته است و در سال جاری واحدهای تولیدی مشارکت بیشتری دارند.
وی ادامه داد: بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای فعال در این زمینه را در پنج حوزه اصلی «تجهیزات و سیستمهای گرمایشی»، «تجهیزات و سیستمهای سرمایشی و تهویه مطبوع»، «لوله و اتصالات انتقال انرژی»، «تجهیزات برقی و الکترونیکی، کنترل دما، و سیستمهای اتوماسیون خانگی» و «لوازم، خدمات و صنایع وابسته تاسیساتی» به نمایش خواهد گذاشت.
طحانیان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در سال جاری بتوانیم یکی از کیفی ترین نمایشگاهها را پس از بیست دوره برگزاری این رویداد مهم را برگزار کنیم. چرا که شرکتها در نمایشگاههای تخصصی به طیف وسیعی از اهداف اقتصادی دست پیدا میکنند.
وی ادامه داد: شناسایی گروههای جدید مشتری، بررسی نقاط ضعف و قوت در مقایسه با رقبا، گسترش حوزه نفوذ برند، افزایش سودآوری، توسعه فرایند توزیع، ایجاد نمایندگیهای جدید، ارزیابی موفقیت یک محصول جدید در بازار، بررسی فرصتهای صادرات و آگاهی از برداشتهای مشتریان، از جمله کارویژههای نمایشگاههای تخصصی برای مشارکتکنندگان است.
به گفته مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان، حضور در نمایشگاههای تخصصی فرصتی برای افزایش حجم معاملات است و میتواند نقطه عطفی برای آینده شرکتها ایجاد کند، زیرا افراد معمولاً هنگام شرکت در اینگونه رویدادها انگیزههای لازم را برای انجام معامله دارند.
وی تصریح کرد: توسعه فعالیتهای تحقیق و فروش، بهبود مهارتها و به دستآوردن دانش از دیگر ارزشهایی است که یک نمایشگاه تخصصی به گونه توأمان برای مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان به دنبال دارد و اغلب برای اینگونه نمایشگاهها یک یا چند برنامه جانبی در قالب کارگاه ها، کنفرانسها، سخنرانیها و... در نظر گرفته میشود تا از این طریق تجربه سودمندتری برای بازدیدکنندگان خلق شود.
طحانیان افزود: این برنامهها گاه در ایجاد و جهتدهی به سلایق مخاطب تأثیر چشمگیر دارند و میتواند اقبال بیشتری را به طرف آن صنعت جذب کند. به علاوه برندهای جدید این فرصت را دارند تا فضایی را برای خود از رهگذار شرکت در نمایشگاه ایجاد کنند و به تثبیت نام تجاری خود در اذهان مخاطبین بپردازند.
به گفته مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی اصفهان، این نمایشگاه زمان مناسبی است تا صاحبان کسب و کارهای جدید با حضور در کنار بزرگان آن صنعت، به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد، جدی و مهم در بازار شناخته شوند.