مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره علمی و ترویجی زکات با حضور مسوولین کشوری، استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی-تربیتی شیخ بهایی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان اصفهان، تقویت باورهای بنیادی دینی، اعتقادی و اعتمادآفرینی در راستای ترویج و ترغیب مردم به ادای زکات را از اهداف برگزاری این قبیل جشنواره ها مطرح کرد و اظهار داشت: در سال جاری همراهی آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و رییس شورای زکات با اعضای این شورا در سطح استان برای ترویج این فریضه الهی و نیز همکاری دکتر مرتضوی استاندارمحترم، نتایج مطلوبی در کمک به رفع دغدغه محرومان جامعه داشته است .
کریم زارع با تاکید به انعکاس خبری رسانه ها و صدا و سیمای استان در زمینه ترغیب و توسعه فرهنگ زکات، ادامه داد: انعکاس عملکرد جمع آوری و توزیع زکات و اطلاع رسانی به عموم مردم، از طریق رسانه ها نه تنها در رسیدگی بیشتر به امور فقرا و نیازمندان موثر است بلکه سبب شناسایی مودیان و عاملین زکات، خواهد شد.
وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با تصدی گری مردم به جریان سازی خیر و احسان و خدمت رسانی به نیازمندان عمل می کنند، افزود: در حال حاضر 24 مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه زکات در سطح استان اصفهان فعال است.
دبیر شورای زکات، با اشاره به روستاهای مشمول اقلام زکات در استان اصفهان، گفت: امسال با حضور میدانی مبلغین و نهادینه کردن فریضه الهی زکات در میان روستاییان و عشایر، کمک خوبی در جمع آوری زکات شکل گرفت.