مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر شهروندان تمایل به هرس درختان داخل منزل خود دارند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا همکاران ما در این سازمان در زمان مشخص برای انجام این اقدام حضور یابند.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید عرفان‌منش با اعلام این خبر گفت: هرس درختان شهر از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

او افزود: در حال حاضر هرس پلارد درخت توت جهت به تأخیر انداختن میوه‌دهی آن در حال انجام است که نوعی هرس زیبایی به حساب می‌آید و باعث به تأخیر افتادن رشد زایشی درخت می‌شود.

عرفان‌منش ادامه داد: درخت توت در زمان باردهی باعث کثیف شدن خیابان‌ها و لغزندگی معابر می‌شود و میوه‌ آن نیز آلوده است و ارزش خوراکی ندارد، لذا توصیه می‌شود شهروندان از درختان توت سطح شهر کمتر استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام اینکه هرس ایمنی درختان نارون و خشکه‌بری درختان چنار در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: خشکسالی خسارت‌های بسیاری از جمله خسارت‌های فیزیولوژیکبه فضای سبز وارد کرده و باعث تضعیف درختان و پوسیدگی داخلی آن‌ها شده است، همچنین زمینه حمله آفات و بیماری‌ها به درختان را نیز به وجود آورده است.

او با قدردانی شهروندان که در انجام عملیات هرس با شهرداری همکاری کردند، گفت: اگر شهروندان تمایل به هرس درختان داخل منزل خود دارند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا همکاران ما در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در زمان مشخص برای انجام این اقدام حضور یابند.