همزمان با خجسته ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، عملیات اجرایی احداث دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های شهرضا، سمیرم و دهاقان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه امروز آغاز عملیات اجرایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تمرکززدایی از مرکز و در راستای توسعه اقتصادی همه‌جانبه شهرستان‌های استان، به عنوان قطب اقتصادی کشور می‌باشد، افزود: خدا را شاکریم که نخستین ساختمان دفتر نمایندگی اتاق در شهرستان‌های شهرضا، سمیرم و دهاقان با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای راهبردی این دفتر و فعالان اقتصادی خوشنام شهرضا برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد: این مکان با همت جمعی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسیده و محل و مأوایی برای برقراری میزهای گفتمانی میان صاحبان کسب و کار و محلی زاینده برای اقتصاد استان و شهرستان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر اینکه طی ده روز و در ایام منتهی به دهه مبارک فجر، 7 ساختمان جدید مرتبط با فعالان اقتصادی استان، رونمایی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد افزود: این پروژه‌ها شامل ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی اصفهان در مجاورت سالن اجلاس، ساختمان توسعه و تشکل‌ها در مجاورت ترمینال صفه و 5 دفتر نمایندگی در شهرضا، گلپایگان، خوانسار، نجف‌آباد و نائین می‌باشد.

گلشیرازی با بیان اینکه معتقدیم در صورت ایجاد مشارکت از طریق تبیین و آگاه‌سازی، توسعه محقق خواهد شد تصریح کرد: یکی از ابزارهای توسعه پایدار، ایجاد بسترهای فیزیکی لازم می‌باشد و به همین جهت گستره جغرافیایی احداث دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان ها تعیین و نقاطی برای ایجاد ساختمان این دفاترانتخاب شد.

در ادامه این مراسم حبیب قاسمی شهردار شهرضا ضمن تقدیر و تشکر از هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای شورای راهبردی دفتر نمایندگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در شهرضا گفت: ایجاد این دفتر منطقه‌ای بر اساس یک طرح مطالعاتی دقیق بوده و انشاءالله زمینه‌ساز رشد اقتصادی منطقه و استان خواهد بود.

همچنین سیدامیر جعفری فرماندار این شهرستان با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان‌های شهرضا، سمیرم و دهاقان گفت: برای بالفعل شدن ظرفیت‌های موجود در این شهرستان‌ها، نیازمند حمایت بخش خصوصی به منظور تسهیل در امور فعالان اقتصادی هستیم.

وی در ادامه از حضور فعالانه فعالان اقتصادی شهرضا و همت اتاق بازرگانی اصفهان برای کمک به توسعه اقتصادی این مناطق تقدیر کرده و خواستار تسریع در راه‌اندازی این ساختمان شد.

در ادامه این مراسم از شهردار، فرماندار و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا به پاس همراهی در فرآیند تخصیص زمین و آغاز احداث ساختمان دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در این شهرستان‌ها تقدیر شد.

همچنین پیش از آغاز این مراسم رضا برادران اصفهانی، رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان در نشست اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با فعالان اقتصادی شهرستان شهرضا با بیان اینکه اتاق اصفهان در دوره نهم در حوزه حقوقی در کشور پیشگام بود، اظهار داشت: در زمان بررسی و تصویب قانون اخلال در نظام اقتصادی از سوی مجلس شورای اسلامی، اتاق اصفهان به‌عنوان نماینده اتاق‌های بازرگانی در جلسات مربوطه حضور داشت. 30 عنوان مجرمانه این قانون در حال تبدیل به 400 عنوان مجرمانه بود که با درایت فعالان اقتصادی استان و تذکرات آنها، در نهایت این قانون مسیر درستی را طی کرد. وی افزود: حدود 70 درصد این پیشنهادات از سوی فعالان اقتصادی شهرضا به اتاق اصفهان منتقل شد که نشان از تیزهوشی و نکته‌سنجی آنها داشت که جا دارد از آنها تشکر کنم. همچنین در این دوره بیشترین مراجعه فعالان اقتصادی استان به اتاق اصفهان مربوط به مباحث حقوقی بوده است.