روز گذشته البته یک اتفاق کم سابقه برگ سترگ دیگری بر این دفتر حماسه پرشور افزود آنجا که وزیر امور خارجه کشورمان به همراه دو معاون خود به دفتر فرماندهی کل سپاه رفتند و با فرماندهان ارشد این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.
مطابق تلقی مرسوم در علوم سیاسی و جامعه‌شناسی که دشمن خارجی، وحدت داخلی را تقویت می‌کند، قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی این اصل را تأیید و دست‌کم در زمینه داخلی برای بانیان آن  نتیجه عکس به همراه آورد. به تعبیر رئیس جمهوری در جلسه هیأت وزیران، اگر امریکایی‌ها گمان می‌کردند که با این اقدام می‌توانند در حاکمیت ایران اختلاف ایجاد کنند، حالا درمی‌یابند که سخت در اشتباه بوده‌اند.
تصاویری که از دیدار روز گذشته منتشر شد، نشان می‌داد محمدجواد ظریف وزیر خارجه، سیدعباس عراقچی معاون او و مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر، به همراه سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، هوافضا، قدس و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در فضایی صمیمی در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند.
اما این تصاویر می‌توانند دوگانه القایی معروف را از معنی تهی کنند، دوگانه‌ای که تلاش داشت این گونه نشان دهد که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، یا دست‌کم در سیاست منطقه‌ای، یک شکاف جدی وجود دارد و وزارت خارجه و سپاه، هر یک سیاست‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. پیش از این، همکاری نزدیک وزارت خارجه و سپاه در ماجرای سوریه نشان داده بود که این دو نهاد، هر دو سیاست واحد نظام را دنبال می‌کنند. اما امریکا با اقدام اخیر خود، بستر دیگری را برای تقویت همکاری و وحدت این دو نهاد ایجاد کرد.  بخصوص که وزیر امور خارجه بعد از امضای ترامپ، اولین مقامی بود که موضع رسمی و قاطعی گرفت و در نامه به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستار اقدام متقابل در برابر دولت امریکا شد. درخواستی که بلافاصله پذیرفته شد و روز بعد مجلس شورای اسلامی هم  با تصویب طرح دو فوریتی خود آن را تکمیل کرد. سپاه البته دیروز میزبان یک دیدار دیگر هم بود آنجا که جمعی از نمایندگان تهران با حضور در دفتر فرمانده سپاه استان تهران با سرتیپ محمد رضا یزدی دیدار و حمایت خود از این نهاد را اعلام کردند.

 تجلیل ظریف از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار سرلشکر جعفری و دیگر فرماندهان سپاه، اقدام علیه این نهاد را به معنای شکست سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: ملت، دولت و نظام از کسانی که جان خود را برای امنیت ما مایه گذاشته‌اند و فداکاری و ایثار می‌کنند دفاع کرده و در کنار آنها ایستاده اند.
به گزارش سپاه نیوز، ظریف با بیان اینکه امریکایی‌ها با این اقدام نشان دادند که منافع رژیم صهیونیستی را حتی بر منافع، سلامت و آرامش خودشان ترجیح می‌دهند و حاضرند نیروهایشان در منطقه را برای کمک به یک نفر که در انتخابات رژیم صهیونیستی برنده شود، به خطر بیندازند، این امر را زنگ خطر بسیار بزرگی برای مردم امریکا دانست و افزود: این اقدام امریکا ناشی از شکست و استیصال آنها است و همه این سرمایه‌گذاری‌ها با تلاش مردم این کشورها و حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران و نقش ویژه‌ای که سپاه در این زمینه داشته است به شکست انجامیده است.
وی با بیان اینکه مطمئناً تمام مردم ایران در کنار سپاه هستند، اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگی در حفظ امنیت کشور و  مبارزه با تروریسم داشته و مردم هم نقشی را که سپاه و ارتش در دفاع از تمامیت ارضی و ملت ایران در جنگ تحمیلی داشتند، فراموش نکرده اند.
 ظریف با تأکید بر اینکه ملت، دولت و نظام از کسانی که جان خود را برای امنیت ما مایه گذاشته‌اند و فداکاری و ایثار می‌کنند دفاع کرده و در کنار آنها ایستاده‌اند، گفت: مواضع دولت و رئیس جمهوری، شورای عالی امنیت ملی و اقدامات وزارت خارجه و ملت نشان داد که جامعه ایران یکپارچه است.
وزیر امور خارجه علاوه بر این، در «توئیتر» هم نوشت: «ملاقات با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران افتخاری برای من است. نیروهای مسلح ما برای دفاع از کشور، منطقه و جهان در مقابل صدام و داعش جانفشانی کرده‌اند. ما نه جانفشانی آن‌ها را از یاد می‌بریم و نه می‌گذاریم که قلدران قانون‌شکن میراث آنها را از طریق ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی از میان ببرند. جهان نیز باید مانع چنین کاری شود.»