اقتصاد بازار: معاون سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان گفت: جایگاه‌های کوچک سوخت بنزین اصفهان در ۳ فاز به ۵۰ جایگاه می‌رسد.
سید مرتضی حسام‌نژاد در آیین افتتاح جایگاه‌های کوچک سوخت اظهار داشت: بخشی از این پروژه در اختراعات کشور به ثبت رسید و در گذشته شهرداری سابقه همکاری با شرکت فرآورده‌ها نفتی در جایگاه سوخت سی ان جی را داشت و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
وی با بیان اینکه انتشار آلاینده‌ها و تصاعد و پخش بخارهای بنزین در هوا از مشکلات ما بوده، افزود: در پی این تجربه قرار بر این شد تا جایگاه‌های سوخت ما افزایش یافته و از این پراکندگی بیرون آیند تا شهروندان با طی کمترین مسیر به هدف برسند که 2 هدف کاهش ترافیک و زیست‌محیطی دنبال می‌شد و این مشکلاتی را در این راستا داشتیم و سعی شده در این جایگاه‌ها در 2 نقطه تخلیه سوخت به جایگاه و تخلیه به باک فیلترهایی قرار داده شود.
معاون سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان با بیان اینکه محیط‌زیست، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌ها با ما همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امکان این نبود که شهرداری به‌صورت پیمانی بیاید و تعریف شد تا از توان علمی و مالی سرمایه‌گذار خصوصی برای رسیدن به هدف استفاده کنیم و در همه مراحل این کار مسائل به‌سرعت جلو رفت و درمجموع 50 جایگاه تعریف شد با مبلغی حدود 50 میلیارد که این مسئله با تأمین زمین است.
وی تصریح کرد: در این مرحله و در فاز نخست 17 جایگاه و در مرحله بعد 26 جایگاه و ادامه آن در مرحله سوم قرار می‌گیرد و از طرفی رویکرد سرمایه‌گذاری شهرداری به سمت محصولات سرمایه‌گذاری کار می‌کند و سعی بر این داریم که در جهت اهداف ذاتی شهرداری پروژه‌هایی را تعریف کنیم و شاهد این بودیم که امسال شهر اصفهان در نوروز حال و هوایی نو را داشت.
ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت سبب کاهش ترددهای نابجا
حسین صادقیان مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در ادامه با اشاره به این پروژه، بیان کرد: حدود چندین سال بود که این مسئله در بدنه شرکت فرآورده‌ها مطرح بود تا اجرای جایگاه‌ها با هزینه کمتری صورت گیرد و درنهایت در مهرماه 93 بود که پروژه در اصفهان بررسی شد.
وی گفت: ضرورت این مسئله در اصفهان دیده شد و به‌خوبی طراحی آن صورت گرفت اما مشکلاتی را در بحث زمین داشتیم و کمیته‌ای ویژه تشکیل شد و باید از انجمن صنفی جایگاه تشکر کنم که با صبری که داشتند سبب شد تا این پروژه به اتمام برسد و همه تلاش این بود که این جایگاه‌ها در محیطی باشد که ضرری به جایگاه‌های هم‌جوار نرسد.
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه این جایگاه‌ها بسیار ایمن و فنی هستند، اظهار داشت: این جایگاه‌ها کاملاً قانونی بوده و طراحی آن‌ها از طریق بافت فنی است که پس از ماه‌ها در این فصل افتتاح شد و سعی شد تا ترددهای نابجا از بین برود و فاصله مردم تا جایگاه‌ها کاهش یابد و باید در اجرای این پروژه از محیط‌زیست نیز تشکر کنیم که همکاری خوبی با ما داشتند.