اقتصاد بازار: مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان گفت: در مراسم اختتاميه دومین همایش «شهر هوشمند؛ زیر ساخت و فرصت های سرمایه گذاری»، اصفهان به عنوان شهر منتخب کشور معرفي شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتتصاد بازار به نقل از سازمان فاوا شهرداری اصفهان، در اين مراسم تندیس و لوح تقدیر این همایش از سوی نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جمالي نژاد شهردار اصفهان اهدا و توسط سازمان فاوا شهرداري اصفهان دريافت شد.
وحيد حيدريان با اشاره به شاخص هاي اين همايش، بيان داشت: اين همايش با مشارکت وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطلات رادیویی، شرکت ارتباطات زیر ساخت و شهرداری های کشور برگزار و شهرداري هاي حاضر در شش شاخص جذب سرمایه‌ (خارج از بودجه شهرداری)، اتوماسیون شهرداری، خدمات الکترونیکی شهروندی، زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت هوشمندسازی (وجودساختار مدون) و پایدارسازی توسعه شهر هوشمند مورد ارزيابي قرار گرفتند.
وي ضمن بيان مطالبي در خصوص نحوه ارزيابي شهرهاي منتخب، تصريح کرد: اين شهرها از سوی دو نماینده از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، دو نماینده از کارگروه‌های همایش و شش نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند.
مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان ادامه داد: امسال براي رقابت عادلانه‌، ارزیابی شهرها در سه سطح شهرهای زیر 200 هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین 200 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر انجام شد.
وي خاطرنشان کرد: در اين همايش شهرداري اصفهان در سه محور "جذب سرمايه"، "زيرساخت هاي اطلاعاتي و ارتباطي" و "خدمات الکترونيکي شهروندي" نظر هيئت داوران را کسب کرد و به عنوان شهر منتخب کشور در اين حوزه ها معرفي شد.
حیدریان همچنین از حضور فعال اين سازمان در نمايشگاه جنبي همايش شهر هوشمند خبر داد و گفت: در طول برگزاري اين همايش، سازمان فاوا به نمايندگي از شهرداري اصفهان، ضمن حضور در نمايشگاه، نسبت به معرفي دستاوردها، تجربيات موفق و خدمات شهرداري اصفهان به شهروندان اقدام و در خصوص تبادل تجربيات با ديگر شهرها حضوري فعال داشت.