اقتصاد بازار: مدیر پروژه بیمارستان ساعی خمینی شهر گفت: عملیات توسعه و ساخت بیمارستان ساعی خمینی شهر به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طی چند روز گذشته حدود 5 میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شده است.
مصطفی طالبی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار در خصوص عملیات احداث و توسعه بیمارستان ساعی خمینی شهر، اظهار داشت: این بیمارستان پیش از انقلاب توسط مرحوم ساعی احداث شد که بعد از آن از سوی اهالی محل در کنار بیمارستان اشرافی اصفهانی برای رفع مشکلات درمانی آن منطقه توسعه یافت.
وی با بیان اینکه حدود 15 سال پیش مرکز CCU بیمارستان ساعی توسط خیرین تاسیس شد، افزود: با توجه به نیاز مردم این منطقه طی 25 سال گذشته قرار بود بیمارستان دیگری در منظریه خمینی شهر احداث شود اما بعد از گذشت بیش از دو دهه هنوز ساخته نشده است.
مدیر پروژه بیمارستان ساعی خمینی شهر تصریح کرد: با توجه به نیاز اهالی خمینی شهر، خیرین این منطقه به خصوص فعالان صنعت سنگ آن، تصمیم به توسعه بیمارستان ساعی خمینی شهر گرفتند و براساس آن اقدام به خریداری زمین های اطراف آن کردند.
وی با بیان اینکه زمین بیمارستان ساعی خمینی شهر 8 هزار متر مربع است که 800 متر مربع از زمین های آن توسط خیرین خریداری شده است، گفت: این بیمارستان نزدیک به 30 هزار متر مربع زیربنا دارد و قرار است در 8.5 طبقه احداث شود.
به گفته طالبی، مطابق پیش بینی های صورت گرفته هزینه ساختمان سازی این بیمارستان به غیر از تجهیزات حدود 60 میلیارد تومان است که تاکنون نزدیک به 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی همچنین افزود: طی چند روز گذشته نیز خیرین این منطقه نذورات خود را به ساخت این بیمارستان اختصاص داده اند و تاکنون 5 میلیارد تومان جمع آوری شده است.
مدیر پروژه بیمارستان ساعی خمینی شهر بیان داشت: در صورت تامین اعتبار تا دو سال آینده عملیات ساختمان سازی این بیمارستان به اتمام می رسد و می توان برای تجهیز و راه اندازی نهایی تحویل دانشگاه علوم پزشکی داد.
وی گفت: قرار است این بیمارستان مجهز به 300 تختخواب شود که 100 تخت خواب آن مربوط به دیالیز خواهد بود.
طالبی افزود: در عملیات توسعه این بیمارستان، قرار است ساختمان قدیمی بیمارستان ساعی تخریب و موتورخانه، تاسیسات مکانیک، پست گاز، برق و ... در محوطه آن قرار گیرد.