اقتصاد بازار: شهردار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزار و 300 میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف در شهر اصفهان منعقد شده است، گفت: همچنین قراردادهایی به ارزش 12 هزار و 600 میلیارد ریال نیز که از سال گذشته پیگیری شده در سال جاری به انجام رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، از ابتدای فعالیت مهدی جمالی‌نژاد در شهرداری اصفهان، توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در اصفهان و انجام پروژه‌های مشارکتی انجام شد.
شهردار اصفهان بارها در تریبون‌های مختلف اعلام کرده که شهرداری برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کند و در عمل نیز اقدامات و فعالیت‌هایی که طی یک سال گذشته توسط مدیریت شهری صورت گرفته، این مهم تحقق یافته و روز به روز سرمایه‌‌های مختلفی برای اجرای پروژه‌های ریز و کلان در شهر جذب شده است.
تازه‌ترین اقدام شهرداری در پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه‌گذاری نیز که در راستای توسعه گردشگری شهر صورت گرفت، آغاز عملیات اجرایی هتل 5 ستاره آسمان رویال بود که مرتفع‌ترین و بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره اصفهان به حساب می‌آید و در شمالی‌ترین نقطه شهر اصفهان احداث خواهد شد.
شهردار اصفهان در این باره با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان و اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: ما بر این باوریم که با ورود بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی شهر اصفهان می‌توان پروژه‌هایی را با کیفیت بالاتر به شهروندان هدیه کرد.
مهدی جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان تمام شرایط لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم ساخته است، ابراز داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی این نهاد مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته و از این رو در 6 ماهه نخست سال جاری قراردادهای خوبی را منعقد کردیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزار و 300 میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف در شهر اصفهان منعقد شده است، تصریح کرد: همچنین قراردادهایی به ارزش 12 هزار و 600 میلیارد ریال نیز که از سال گذشته پیگیری شده است در سال جاری به انجام رسیده است.
17 هزار و 900 میلیارد ریال قرارداد مشارکتی در قالب 63 پروژه
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 هزار و 900 میلیارد ریال قرارداد در قالب 63 پروژه نیز در دست اقدام است، افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در 6 ماهه دوم سال جاری نیز 10 تا 14 قرارداد جدید در شهرداری با بخش خصوصی منعقد شود.
وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری‌های شهر اصفهان در حوزه گردشگری، حمل و نقل عمومی، زیست محیطی و ساخت مجموعه‌های چند منظوره تجاری و اداری خواهد بود، اضافه کرد: تمام این پروژه‌ها در راستای تولید و رونق‌بخشی و گسترش منابع شهرداری اصفهان انجام خواهد شد.
جمالی‌نژاد در ادامه به افزایش تعامل بیشتر معاونت سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌ها با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: با این همکاری و تعامل قرار است پروژه‌هایی در حوزه فرهنگی، تفریحی و ورزشی در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین به تدوین بسته پیشنهادی قابل ارائه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این همایش قرار است تا یک ماه آینده در اصفهان برگزار شود.
شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه با ورود سرمایه‌گذاران بخش اقتصادی به عرصه‌های فرهنگی و تفریحی می‌توان شاهد توسعه فضاهای مورد نیاز اقشار مختلف جامعه بود، اضافه کرد: با مجموع این اقدامات می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک قابل توجهی کرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه طی 6 ماه اخیر حضور فعالان و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در اجرای پروژه‌های شهرداری اصفهان چشمگیر بوده و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم شهرداری همچنان آماده پذیرایی از سرمایه‌گذاران خواهد بود و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کند.