اقتصاد بازار: معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: کمبود امکانات در دیگر بخش‌های شهر اصفهان از جمله فرودگاه، زمینه‌ساز کناره‌گیری دولت از تامین هزینه‌های سالن همایش‌های بین‌المللی شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از مهر، ایرج مظفر با بیان اینکه تمام فعالیت‌هایی که شهرداری در سطح شهر انجام می‌دهد را می‌توان به گونه‌ای پروژه نامید، اظهار داشت: از این رو نگهداری، تعمیرات، پروژه‌های خرید اتوبوس و ... به عنوان پروژه مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۵ شهرداری اصفهان دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان پروزه تعریف شده است، ابراز داشت: سهم پروژه‌ای عمرانی از این میزان اعتبار پروژه‌ای ۹۹۱ میلیارد تومان است که ۴۲۰ میلیارد تومان قطار شهری و ما بقی پروژه‌های خالص عمرانی است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پروژه فعالیتی است که ابتدا و انتها دارد و تنها یک بار اجرا می‌شود، اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که برخی از اقدامات شهرداری همچون روکش آسفالت، تعمیر پیاده روها و غیره نیز به عنوان پروژه تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش عمران شهری شهرداری اصفهان برای سال ۹۵ حدود ۴۷۰ پروژه در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد این پروژه‌ها آماده شده است و ۵۰ درصد نیز در حال آماده شدن طرح و اجرا است.
مظفر با اشاره به اینکه به پروژه‌های بالای یک میلیارد تومان هزینه پروژه شاخص می‌گویند، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ پروژه شاخص داریم که هر یک از این پروژه‌ها دارای چندین زیرشاخه هستند و از آن جمله می‌توان به پروژه سالن‌های اجلاس که دارای ۲۰ زیرشاخه و پروژه میدان امام علی (ع) که دارای هشت زیر شاخه است، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای ۳۰ پروژه شاخص در شهر اصفهان ۶۰ قرارداد به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها به جز خیابان‌سازی، پیاده رو سازی و مناسب سازی و پروژه‌های آسفالت معابر که لکه‌گیری روکش ترمیم و آسفالت تراشی است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه قطار شهری اولویت پروژه‌های شهرداری اصفهان است، افزود: اولویت یک در تامین اعتبار، پیگیری‌ها و اجرا خط یک قطار شهری است که طی دو سال اخیر دو فاز بهره برداری شده و ادامه آن شبانه روزی در حال انجام است.
وی در ادامه میدان استقلال را نیز از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه که فاز اول آن در حال حاضر توسط مردم مورد بهره برداری قرار گرفته است موفق به دریافت جایزه خشت طلایی شد و پنج پل و میدان اصلی این پروژه تا پایان سال تحویل مردم می‌شود.
مظفر در ادامه با بیان اینکه پل ششم میدان استقلال در سه ماهه نخست سال آینده تحویل شهروندان می‌شود، اضافه کرد: ساخت این پل دارای شرایط خاصی است که نمی‌تواند از حداقل زمان در این پروژه خارج شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۴۶ درصد از پروژه‌های فعال شهری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات پروژه‌های شهرداری نیز با همکاری بخش خصوصی تامین هزینه می‌شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی هزینه اعتبارات شهرداری در پروژه سالن‌های اجلاس با توجه به برخی انتقادات وارد شده به این هزینه‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که در سال ۸۹ تصمیمی اتخاذ و بهره برداری از این پروژه در دستور کار قرار گرفت و برابر مصوبات دولت قرار بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه از محل اعتبارات دولتی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه دریافت امتیاز بهره برداری از سالن‌های اجلاس در واقع امتیازی بود که نصیب اصفهان شده بود، اضافه کرد: مسئولان حتی تصور اینکه دولت از این پروژه کناره گیری کند را هم نداشتند و با آرامش خاطر فعالیت خود را آغاز کردند.
مظفر افزود: در نهایت مسئولان با بازدید از دیگر امکانات شهر اصفهان و به ویژه فرودگاه از برگزاری اجلاس در اصفهان خودداری کردند هر چند پس از آن بازدید اقدامات خوبی در زمینه سالن پذیرش مسافران خارجی در اصفهان نیز اتفاق افتاد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سال‌ همایش‌های بین‌المللی می‌تواند میزبان همایش‌های داخلی و خارجی باشد، گفت: این مجموعه می‌تواند همایش‌هایی تا سقف دو هزار و ۴۰۰ نفر را پوشش دهد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری به دنبال دریافت بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی از دولت است، افزود: در این راستا مقرر شده که در بودجه سال ۹۶ دولت اعتباری در این زمینه تخصیص یابد.