اقتصاد بازار:  معاون بین الملل در حوزه سرمایه گذاری شهرداری اصفهان با اشاره به حضور دو شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی و فرانسوی در اصفهان گفت: سرمایه گذاران استان لومباردیا ایتالیا به سرپرستی نایب رییس و مدیران ارشد این استان و همچنین برخی از مسئولان شهر میلان ایتالیا برای بررسی و سرمایه گذاری در حوزه مسکن، نمایشگاه، روابط و تجارت بین الملل ضمن اعلام آمادگی برای بررسی و سرمایه گذاری در شهر اصفهان در حوزه های گردشگری و محیط زیست، فناوری و حمل و نقل نیز به تبادل نظر پرداختند.
علیرضا خیام پور ادامه داد: سرمایه گذاران ایتالیایی از شهر و استان اصفهان ابراز شگفتی نموده اند و ظرفیت و توانمندی بالای استان اصفهان را ستودند. استان لومباردیا ،که دومین در اروپا در بحث تولید و تجارت است که برای همکاری دو جانبه ابراز علاقه نشان داده اند. سرمایه گذاران استان لومباردیا ایتالیا رتبه اول سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در کشور ایتالیا و سوم در اروپا هستند و 900 کارخانه کوچک و بزرگ را با بالاترین ظرفیت اقتصادی و تجاری ایتالیا در دست دارد. معاون بین الملل در حوزه سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان از حضور هیات سرمایه گذاری فرانسوی در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیر و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها و مدیران مربوطه خبرداد و گفت: رییس و نایب رییس و سایر مدیران شرکت فرانسوی -ایرانی (Iran valley) در این دیدار ضمن ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در پروژه تراموا اصفهان اعلام آمادگی نمودند.
خیام پور، تصریح کرد: در خصوص مسائل فنی و مالی پروژه به تفسیر مذاکره شد و مقرر گردید تا سه ماه آینده مسائل فنی و تکنیکی پروژه توسط کارشناسان و همزمان موارد مالی نیز مورد بررسی قرار گرفته و مدل اجرایی و مالی آن ارائه گردد. وی افزود: شهرداری به دنبال به دست آوردن توانمندترین از نظر تخصص و توان اجرایی است مدل ها باید به نحوی باشد که اولین و آخرین همکاری نباشد. سرمایه گذار بایستی روی مزیت های سرمایه گذاری در زمینه ساخت و بهره برداری تمرکز نموده و تا یک هفته آنها را اعلام نمایند. در اصل تقاضا و تمایل هر دو طرف مشترک هستند و باید این توانایی و تقاضا ایجاد هم افزایی نماید تا پروژه پایدار باشد. مدل مالی این پروژه تا سه ماه آینده ارائه می شود.
شایان ذکر است، ارزش کلی پروژه تراموا اصفهان 350 میلیون یورو و در کل 14 کیلومتر طول خط می باشد. مطالعات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت پاور پوینت با برآورد اولیه اقتصادی و مالی به طور کامل در این جلسه ارائه گردید. همچنین در این جلسه مقرر گردید بررسی مدل فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذار برای توجیه پذیر بودن پروژه تراموا در اصفهان در طول سه ماهه آینده صورت گرفته و مسائل تکنیکی را نیز موردبررسی قرار دهند.