اقتصاد بازار: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با تحویل پسماند های خشک به ساختمان های ثابت بازیافت می توانند اصفهان کارت های خود را شارژ کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، امیر حسین کمیلی در حاشیه نشست مسئولان آموزشی مناطق و ماموران پسماند، اظهار کرد: 80 ایستگاه ثابت بازیافت در شهر اصفهان به صورت ساختمانی و کانکس برای جمع آوری پسماند خشک وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد پسماند از مبداء تفکیک می شود، افزود: تفکیک زباله از مبدا در کنار حفظ بهداشت سطح شهر، به میزان قابل توجهی سوددهی اقتصادی در بردارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید فرهنگ پسماند بین شهروندان نهادینه شود، بیان کرد: تفکیک پسماندهای تر، خشک و ویژه در منازل از سوی شهروندان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 نیروی آموزشی در مناطق 15 گانه شهر اصفهان به فرهنگسازی پیرامون مدیریت پسماند و بازیافت در میان شهروندان و همچنین آموزش کارگری و توانمندسازی پاکبانان حاضر در مناطق شهری مشغول هستند خاطرنشان کرد: با هدف افزایش دانش و به روز شدن آگاهی های این نیروهای آموزشی و همچنین تبادل تجارب در راستای اجرای مطلوب تر برنامه های فرهنگی محله محور، دوره ضمن خدمتی برای بهره گیری این افراد در حال برنامه ریزی است.
کمیلی با اشاره به اینکه طرح تشویقی شارژ اصفهان کارت برای تفکیک پسماند خشک شهروندان از مبداء در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شهروندان با تحویل پسماندهای خشک به ساختمان های ثابت بازیافت می توانند اصفهان کارت های خود را شارژ کنند.
کمیلی اعلام کرد: معادل وزن پسماندهای خشک، اصفهان کارت های شهروندان شارژ می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: این طرح با همکاری دفتر اصفهان کارت و سازمان خدمات شهری انجام شده است.
وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح شهروندان بیشتر از گذشته برای تفکیک زباله از مبداء ترغیب شوند.