اقتصاد بازار: معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال معادل كل بودجه شهرداری اصفهان قرارداد مشارکتی به امضاء خواهد رسيد تا در آينده اي نزديك شاهد تحول عظيم در مديريت شهري اصفهان باشيم.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، عليرضا برهانی در نشست خبري تبيين راهبردهاي مشاركت در توسعه فضاهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي اظهار كرد: رویکرد شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگ قابل تقدیر است البته اميدواريم با ورود و مشارکت هر چه بيشتر بخش خصوصی، نیازها و خواسته های این حوزه بيش از پيش برآورده شود.
وی ادامه داد: انعکاس خلاقیت و هنر در حوزه فرهنگي به منظور تشویق سرمایه گذاران در این حوزه رسالت مهمی است كه بايد توسط رسانه هاي جمعي و مطبوعات انجام شود.
معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان از برگزاری نشستی با حضور سرمایه گذاران در هفته آینده سخن به میان آورد و گفت: این رویداد اولین بار در سطح کلانشهرهاي كشور در اصفهان به منظور معرفی ظرفیت هاي عظيم پروژه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در اين شهر برگزار می شود.
به گفته برهانی پور معرفي همه جانبه ظرفيت هاي سرمايه گذاري شهري انگیزه مناسبی را برای فعالان و سرمايه گذاران این حوزه به وجود می آورد.
معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با اشاره به اينكه حوزه فرهنگ در دنیا اقتصاد بسیار فعالی دارد، اذعان كرد: متاسفانه این عرصه در کشور ما مغفول مانده است به طوري كه همه منتظر کمک دولت و حمایت شهرداری هستند.
وي افزود: البته در کلیت موضوع به دلیل ارزش هایی که در حوزه فرهنگ نهفته است حمایت های لازم صورت می گیرد اما این حوزه ذاتا می تواند اقتصاد شکوفایی داشته باشد.
برهاني پور حوزه فرهنگ را شامل بخش هاي مختلفي از جمله صنعت سینما، موسیقی و تئاتر دانست و گفت: امروزه سیاست راهبردی شهرداری اصفهان، توسعه مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری است.
وی يادآور شد: سال گذشته پروژه هاي فرهنگي زيادي در همایش فرصت های سرمایه گذاری اصفهان معرفي شد كه با استقبال بي نظيري از سوي سرمايه گذاران داخلي و خارجي همراه بود.
وی در ادامه گفت: امروزه همه مدیران ارشد شهرداری به این نتیجه رسیده اند که حداکثر مشارکت بخش خصوصی را در اداره پروژه های شهری به خدمت بگیرند و با نشستی که در هفته های آینده اتفاق می افتد، تجلی اين موضوع را شاهد خواهيم بود.
وي شفاف بودن فعاليت هاي اقتصادي مديريت شهري را نقطه عطف فعاليت مديريت جديد شهري در امور سرمايه گذاري و مشاركت ها دانست و عنوان كرد: روشن بودن همه مسائل اقتصادي در شهرداري اصفهان باعث شده تا سرمايه گذاران بيشتري براي همكاري با اين نهاد اجرايي ابراز تمايل كنند.
برهاني پور از حمايت حداكثري شهرداری اصفهان به منظور ورود و حضور هر چه بيشتر بخش خصوصی به حوزه پروژه هاي فرهنگ خبرداد و گفت: در شورایعالی سرمایه گذاری و امور مشارکت هاي شهرداري اصفهان سیاست های حمايتي از سرمايه گذاران تبیین و به تصویب رسیده است؛ البته اين مسائل نیاز به اطلاع رسانی دارد تا شرایط و امتیازهایی که شهرداری برای مشارکت و ورود بخش خصوصی در نظر گرفته است، عنوان شود.
وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ یکی از حوزه های پیشگام كشور است، خاطر نشان كرد: در طي چند سال اخير روند روبه رشدي را در عرصه پروژه هاي مشارکتی شاهد بوده ايم به طوري كه امروز مي توان با افتخار اعلام كرد که تا پایان سال معادل كل بودجه شهرداری اصفهان قرارداد مشارکتی به امضاء خواهد رسيد تا در آينده اي نزديك شاهد تحول عظيم در مديريت شهري اصفهان باشيم.