اقتصاد بازار: نشست تخصصي تبيين فرصتهاي سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي در توسعه فضاهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با حضور معاونین شهرداری و جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، نشست تخصصي تبيين فرصت هاي سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي در توسعه فضاهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با حضور قاسم زاده معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان، حسام نژاد مدير سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان، سلطان حسيني مديركل ورزش و جوانان استان و قاسمي رئيس سازمان ورزش شهرداري و جمعي از سرمايه گذاران بخش خصوصي برگزار شد.

تجربه و تخصص بخش خصوصی برای ساختن شهر لازم است
سیدمرتضی حسام نژاد قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها در این نشست ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: استفاده از فکر و تخصص بخش خصوصی مهمترین موضوعی است که در رسیدن به اهداف موثر است و باید مدنظر قرار بگیرد. پول در این میان تنها وسیله و ابزار محسوب می شود.
وی تصریح کرد: زمانی که بخش خصوصی با عشق تمام، ریسک پذیری بالا و و جسارت کامل وارد حوزه های مختلف می شود خروجی های بسیار موثری هم برای خودشان و هم برای جامعه دارد چراکه عشق، فکر، تخصص و همیت این افراد است که محصولات مختلف را می آفریند.
قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها با بیان اینکه در استفاده از توان بخش خصوصی به جای کلمه برد- برد می توان از واژه رشد - رشد استفاده کرد، ادامه داد: این واژه برای ورود بخش خصوصی در پروژه های مختلف به این دلیل مورد تاکید است که شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان رشد کرده و بخش خصوصی نیز در تجربه مشارکت با شهرداری برای ورود به حوزه های ورزشی، فرهنگی و تفریحی به رشد می رسد و این تجربه هر میزان که بالاتر رود برای شهر مفید است.
وی اضافه کرد:سال جاری حجم گسترده ای از قراردادها را در مشارکت بخش خصوصی در پروژه های مختلف شهرداری تجربه کردیم و امیدوارم در حوزه ورزش نیز این اتفاق رخ دهد تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

گره‌های شهر توسط مردم باز می شود
علي قاسم زاده معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان نیز در اين نشست با بيان اينكه با وجود تلاش هاي صورت گرفته در حوزه توسعه فضاهاي ورزشي و دسترسي مردم به اين فضاها با استانداردهاي روزدنيا فاصله داريم، اظهار كرد: تحليل چرايي اين موضوع اين نكته را مي‌رساند كه عرصه براي ورود مردم تاكنون فراهم نشده است، اين در حاليست كه كشور ما راهي جز اعتماد به مردم در تمامي حوزه‌ها ندارد.
وي برطرف شدن مشكلات موجود در كشور را ورود مردم به تمامي حوزه ها دانست و تصريح كرد: در حوزه ورزش نيز به اين باور رسيده ايم كه مردم و بخش خصوصي بايد وارد ميدان شده و ما به عنوان نهادهاي حاكميتي پاي خودمان را از گليم آنها بيرون بكشيم.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان با بيان اينكه بخش خصوصي خود به خود گره هاي موجود را باز مي كند، ادامه داد: دستگاه هاي حاكميتي تنها بايد فضا را فراهم و موانع موجود را برطرف كند تا افرادي كه انگيزه و تمكن مالي دارند با دست خودشان مشكلات را برطرف و نيازهاي مردم را تامين كنند.
وي تاكيد كرد: سرمايه گذاران از هر نظر بايد براي ورود به اين زمينه ها احساس امنيت كنند تا با ورود آنها بسياري از مشكلات موجود در بخش هاي مختلف برطرف شود. بايد دست ياري خود را به سوي سرمايه گذاران بخش خصوصي براي مشاركت در ساخت فضاهاي ورزشي، فرهنگي و اجتماعي دراز كنيم تا شهر اصفهان از لحاظ سرانه اين فضاها به استانداردهاي مطلوب دست پيدا كند.
قاسم زاده با بيان اينكه هر كجا به مردم اعتماد شد آنها بهتر از مسئولان ساختند، ارائه كردند و به بهره برداري رساندند، گفت: با اين شرايط مردم نيز از رضايت بيشتري برخوردار بودند. اميدوارم اين فضايي كه فراهم شده نقطه آغازي باشد كه انتهاي آن شهري سرزنده و پويا به ويژه در حوزه فرهنگ، ورزش و تفريح باشد.

ورود بخش خصوصی به ورزش نیازمند شناساسیی فرصت ها و تهدیدها
علی قاسمی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز یکی دیگر از سخنرانان حاضر در این نشست بود که در بخشی از صحبت های خود اظهار کرد: تجربه گذشته در این دست از مشارکت ها تجربه صد در صد موفقی نبوده به همین دلیل ما در این زمینه با شناسایی نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدها سعی کردیم راه هموارتری را برای جذب سرمایه های مردمی فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جریان فکری شکل گرفته در زمینه جذب بخش خصوصی در شهرداری اصفهان، قابل تحسین است، تصریح کرد: سبک مدیریت شهری جدید در حوزه جذب سرمایه های اقتصادی مردم برای تحقق اصفهان 1400 شرایط را برای ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی فراهم کرده و اطمینان دارم توجه به علاقمندان سرمایه گذاری در حوزه ورزش نیز سبب می شود ورزشی ها بهتر و جلوتراز سایر حوزه ها در ساخت پروژه های ورزشی اقدام کنند.