اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: در سفر رییس سازمان برنامه ‌و بودجه کشور به اصفهان مقرر شد هر گونه بدهی دولت به پیمانکاران در قالب طرح‌های ملی و استانی از طریق اوراق مشارکت و خزانه پرداخت شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رسول زرگرپور در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سال 95 با اشاره به اینکه اگر پیمانکاران در قالب طرح‌های عمرانی سیستم بانکی تسهیلات دریافت کرده باشد می‌تواند با طلب از دولت آن را تهاتر کنند، افزود:پروژه‌های مترو، سالن اجلاس و طرح‌های آبی استان از جمله پروژه‌هایی بودند که مشمول پرداخت اوراق خزانه شدند.
وی از اختصاص اعتبارات جاری 38 طرح مصوب سفر رییس جمهور به استان اصفهان به مبلغ 700 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 94 درصد اعتبارات آن ابلاغ و 86 درصد تخصیص گرفته است و تا مرداد سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار اصفهان از افزایش 38 درصدی بودجه سال 96 استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: بودجه طرح‌های عمرانی استان 100 درصد افزایش‌یافته است.
زرگرپور تأکید کرد: برای سال آینده سطح مالیات استان افزایش نخواهد یافت و این در حالی است که هر ساله مالیات استان 35 درصد افزایش می‌یافت.
وی جلسات شورای گفتگو استان را هم‌راستایی بین بخش دولتی و خصوصی دانست و گفت: برگزاری جلسات منظم کارشناسی و تصمیم سازی برای اعضای شورا، استان اصفهان را به‌ عنوان استان شاخص در بخش اقتصاد کلان در کشور شناخته کرده است.
همچنین رییس اتاق بازرگانی اصفهان تقدیر از همراهی استاندار و مسوولان سازمان‌های دولتی در جلسات شورای گفتگو گفت: در سال جاری شورای گفتگو مصوبات استانی ارزشمندی در بخش مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی داشته است.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی خواستار تعدیل سود تسهیلات بانکی شد و گفت: میزان سوددهی واحدهای صنعتی به ‌اندازه سود تسهیلات بانکی نیست.
وی خواستار گشایش دفاتر شرکت‌های بزرگ تولیدی استان در شهرک علمی تحقیقاتی شد و گفت: حضور این شرکت‌ها و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه حضور شرکت‌های خارجی در شهرک را نیز فراهم می‌سازد.
در ادامه رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خواستار ارتباط موثر بین واحدهای صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شد و گفت: ارایه مشوق از سوی اتاق بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای واحدهای تولیدی می‌تواند روابط بین این دو بخش را تسهیل سازد.
مهدی کشمیری تاکید کرد: واحدهای صنعتی چنانچه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نکنند به‌زودی با اضمحلال روبرو خواهند شد.
آخرین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سال 95 در قالب دو جلسه چهل و پنجم و چهل و ششم به بررسی آیین‌نامه اجرایی ماده 7 قانون بهبود مستمر کسب‌وکار، مسایل و مشکلات شهرک علمی تحقیقاتی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای مصوبات امور بانکی فعالان اقتصادی برگزار شد.