اقتصاد بازار: وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در دیدار با استاندار اصفهان گفت: کشور فرانسه اهمیت خاصی برای اجرای دقیق برجام قائل است و خود را برای اجرای دقیق برجام متعهد می داند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در دیدار میشل سپن وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه با استاندار اصفهان، زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان در طول ادوار گذشته از پایتخت سیاسی تبدیل به پایتخت فرهنگی شده است، افزود: به همین دلیل نیز در سال گذشته از ۸۶ کشور دنیا به این استان سفر کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان علیرغم سابقه تاریخی و فرهنگی استانی کاملا صنعتی است و به دلیل محدودیت هایی که در توسعه صنعت در استان وجود داشت در تلاشیم که صنایع را بازسازی و سازگار با محیط زیست کنیم، بیان داشت: با توجه به اینکه کشور فرانسه در این زمینه تجربیات خوبی دارد می توانیم در بازسازی صنایع از این تجربیات استفاده کنیم.
استاندار اصفهان گردشگری را از مهمترین محورهای توسعه استان خواند و گفت: پس از برجام تعداد ورود گردشگران خارجی به استان ۴ برابر شده و با توجه به اینکه فرانسه درمسائل مربوط به توریست جایگاه ویژه ای دارد می توانیم همکاری های خوبی را برای تبادل اطلاعات و افزایش ورود گردشگران داشته باشیم.
وی چالش کمبود آب در اصفهان را از دیگر مسائل برای افزایش همکاری ها برشمرد و گفت: علاقمند هستیم که از تجربیات بسیار خوب این کشور برای حل این چالش استفاده کنیم.
زرگرپور ادامه داد: کشور فرانسه در ابعاد مختلف دارای تکنولوژی و تجربیات بالایی است و سابقه سیاسی اقتصادی و فرهنگی خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و بعد از برجام نیز وزیر اقتصاد و دارایی چهارمین مقام بلندپایه این کشور است که به اصفهان سفر می کند.
وی افزود: این امر نشان می دهد که این کشور علاقمند است که ارتباطات بیشتری با ایران و اصفهان داشته باشند و ما هم تلاش خواهیم کرد که در این ارتباطات از تجربیات و تکنولوژی بالای این کشور استفاده کنیم و در این رفت و آمدها اینگونه مسائل را تقویت می کنیم.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه نیز در این دیدار اظهار داشت: ایران و به ویژه اصفهان فرصت های اقتصادی بسیار چشمگیری دارند و فرانسه کشوری است که می تواند در زمینه های مختلف تکنیکی و تخصصی به ایران کمک کند.
میشل سپن با بیان اینکه پس از برجام همکاری های دو جانبه گسترش پیدا کرد، تاکید کرد: کشور فرانسه اهمیت خاصی برای اجرای دقیق برجام قائل است و خود را برای اجرای دقیق برجام متعهد می داند.
وی اصفهان را شهری بسیار بزرگ، فرهنگی و توریستی دانست و گفت: اگر مدیریت استان تمایل داشته باشد کشور فرانسه می تواند به توسعه گردشگری اصفهان کمک کند.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه با بیان اینکه زیرساخت هایی همچون توسعه فرودگاه اصفهان برای توسعه گردشگری بسیار مهم است، گفت: شرکت های بزرگ فرانسوی می توانند در زمینه توسعه فرودگاه اصفهان همکاری های بسیار خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئله آب در اصفهان همچون سایر شهرهای ایران بسیار حیاتی است، گفت: این موضوع می تواند زمینه ای را برای همکاری های مشترک فراهم می کند چرا که کشور فرانسه محققان و کمپانی های بسیار خوبی دارد که در این زمینه فعالیت می کنند و می توانند با این چالش مقابله کنند.
میشل سپن ادامه داد: اصفهان یکی از بزرگترین استان ها صنعتی است که می توانیم در زمینه های همچون هواپیمایی و خودرو همکاری های مشترک داشته باشیم و پس از برجام شرکت بزرگ رنو فرانسه توانسته است همکاری های خود را با همتایان خود در ایران و اصفهان دوباره آغاز کند.