اقتصاد بازار: استاندار اصفهان از اجرای بسته توسعه اشتغال از سال آینده در اصفهان خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۶۴ واحد که استحقاق اخذ تسهیلات داشتند ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد تسهیلات با آنها بسته شده و بیش از ۱۰۲۰ واحد نیز تسهیلات خود را به حجم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: استان اصفهان دارای شرایط اقتصادی قابل توجهی است و تعداد زیادی از صنایع بزرگ و کوچک در استان فعالیت می کنند بطوری که اصفهان صنعتی ترین استان کشور نامیده شده است.
وی با بیان اینکه در شرایط رکود این صنایع با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: مسائل بانکی، بیمه ای مالیاتی و ... از جمله این مشکلات است و به همین دلیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اصفهان با جدیت فعالیت و جلسات مستمری برگزار می کند که خوشبختانه نتایج خوبی نیز داشته است.
استاندار اصفهان به عملکرد بسته حمایت واحدهای کوچک و متوسط و بالای صد نفر اشاره کرد و افزود: براساس آخرین آمار گزارش شده از سایت بهین یاب، تاکنون ۱۰۶۴ واحد که استحقاق اخذ تسهیلات داشتند ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد تسهیلات با آنها بسته شده و بیش از ۱۰۲۰ واحد نیز تسهیلات خود را به حجم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند.
وی افزود: عقد قرارداد نزدیک به ۲۰۰ واحد دیگر هم تا پایان سال صورت خواهد گرفت که در صورت تحقق این امر تعداد واحدهایی که عقد قرارداد کرده اند به ۱۲۵۰ واحد خواهد رسید و سقف تسهیلات هم به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال که معادل سقف استان در اخذ این تسهیلات است می رسد.
زرگرپور یادآور شد: این آمار و ارقام اصفهان را در صدر کشور قرارداده است و استان های بعدی با یک فاصله زیادی قرار گرفته اند که با توجه به آمار بالای واحدهای صنعتی استان این آمار دور از انتظار نبوده است.
وی به واحدهای بالای صد نفر پرسنل اشاره کرد و گفت: حدود ۱۳۳ واحد با تسهیلات مورد نیاز ۳۲ هزار میلیارد ریال به ستاد مرکزی معرفی شده بودند و براساس آمار امروز با ۴۱ واحد با تسهیلاتی در حدود ۴۴۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.
استاندار اصفهان افزود: اگر بتوانیم تعداد این گونه واحدها را به بالای ۱۰۰ واحد و حجم تسهیلات این واحدها را به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال برسانیم در مجموع ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات را در اختیار واحدهای بحران زده و در رکود قرار داده ایم.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه امسال نیز تعدادی فرصت شغلی از بین رفته ولی این دو بسته حمایتی توانسته است ۴۵ هزار فرصت شغلی را تثبیت نماید.
زرگرپور با بیان اینکه در سال آینده بسته حمایتی جدیدی تحت عنوان توسعه اشتغال پایدار اجرا می شود، گفت: هدف از این بسته ایجاد اشتغال جدید خواهد بود که در سال آینده اجرایی خواهد شد.