اقتصاد بازار: مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان گفت: ساخت سيتي سنتر در محله هاي پر ترافيك علاوه بر ايجاد مشكل ترافيكي باعث نابودي كسب و كارهاي كوچك خواهد شد و بايد تبعات اجتماعي آن نيز در نظر گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، در جلسه كميسيون ماده 5 اين هفته استان اصفهان 120 مورد از موارد مربوط به تغيير كاربري، حذف و يا احداث گذر 12 شهرستان مورد بررسي قرار گرفت.
در این جلسه كه به رياست محمدعلي طرفه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و با حضور حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان و ديگر اعضا انجام شد، 120 مورد از موارد مربوط به تغيير كاربري، حذف و يا احداث گذر مربوط به شهرهاي اصفهان، سده لنجان، نجف آباد بويين و مياندشت، گلپايگان، شاهين شهر، گرگاب، اردستان، قمصر، نطنز، آران و بيدگل و بررسي محدوده بافت فرسوده ابوزيدآباد مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.
از جمله موارد مطرح شده در اين جلسه تغيير كاربري 27 هزار متر مربع از اراضي شهر اصفهان از آموزشي- بهداشتي، درماني- پاركينگ – ورزشي –فضاي سبز –مسكوني- تجاري –خدماتي به مسكوني –تجاري و ساخت سيتي سنتر بود كه مدير كل راه و شهر سازي در اين باره، گفت: خدماتي كه در يك محله است براي پاسخ گويي به همان محله و در سطح محله در طرح تفصيلي طراحي و پيش بيني شده اند و تغيير كاربري فراتر از ظرفيت و پتانسيل محله منطقي نيست.
حجت اله غلامي در ادامه بیان داشت: اولويت بندي متوجه املاك شخصي واقع در مسير طرح ها است نه املاك ناشي از تفكيك كه هيچ ربطي به بحث طرح ها ندارند و اولويت بندي اين املاك توسط هر شخصي كه انجام شود خلاف مقررات است و امكان انجام چنين كاري براي پلاك هايي كه از يك تفكيكي جهت خدمات جدا مي شوند وجود ندارد و نبايد با مبنا قرار دادن اولويت بندي هاي خلاف قانون، تغيير كاربري اراضي صورت گيرد.
وی افزود: حجم بارگذاري ساختمان ها بايد بر اساس كشش شبكه معابر يك محله طراحي شود و در تغيير كاربري حتما بايد به اين موضوع توجه خاصي داشت.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تغيير كاربري اراضي بدون توجه به كشش معابر و سپس تغيير خط بدنه براي رفع بحران ايجاد شده يك كار غير منطقي است و ضرورت ندارد كه براي كسب درآمد با تغيير كاربري يك بحران ترافيكي ايجاد و سپس براي حل آن مشكل همان درآمد و شايد بيشتر از آن را صرف ساخت تقاطع هاي غير همسطح كرد.
وي تاکید کرد: ساخت سيتي سنتر در محله هاي پر ترافيك علاوه بر ايجاد مشكل ترافيكي باعث نابودي كسب و كارهاي كوچك خواهد شد و بايد تبعات اجتماعي آن نيز در نظر گرفته شود.