اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: دستگاه های اجرایی باید رویکردهای کاری خود را بر تحقق نقشه راه مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه تولید و اشتغال در استان متمرکز کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در نخستین جلسه اداری سال ۹۶ و در نشست شورای اشتغال استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، اظهارداشت: برای اقدام در راستای فرمایشات رهبری می توانیم هم منتظر ابلاغ ها و چارچوب های دولت برای استان ها باشیم و هم می توانیم با استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود به تدوین چارچوب ها بپردازیم و این دو راهکار را به موازات هم پیش ببریم.
وی با باین اینکه برنامه های موثری در زمینه اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: توسعه تولید و اشتغال باید برنامه جدی همه مدیران در سال جاری باشد.
استانداراصفهان با بیان اینکه اصفهان از نیروهای خلاق و ظرفیت های بالایی در بخش صنعت وخدمات، کشاورزی و نیروی انسانی بهره مند است، افزود: می توانیم چارچوب ها و راهکارهای طراحی شده را به عنوان پیشنهاد برای اجرا در کلیه استان ها به دولت ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید در چارچوب بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، گفت: قرار نیست با برگزاری این جلسه به سرعت مشکلات تولید و اشتغال حل شود بلکه می خواهیم با این جلسات همفکری، هم اندیشی برای تدوین برنامه های اجرایی داشته باشیم.
زرگرپور با اشاره به اینکه مسئولین حاضر در این جلسه به نحوی در تولید و اشتغال استان مشارکت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود عنوان نمودند که قوه قضائیه و مقننه و همه دستگاه ها هم باید در افزایش تولید و اشتغال مشارکت داشته باشد و تنها دولت مجری این کار نیست.
وی افزود: چارچوب کاملی در فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح شده و براین اساس تمام مجموعه ها و دستگاه ها مخاطب قرار گرفته اند و دستگاه ها باید در این قالب حرکت کنند و رویکرد خود را در بخش اقتصادی و تولید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مشخص کنند.
استانداراصفهان یادآور شد: در شورای اشتغال اقدامات باید جهادی باشد و باید رویکردها اصلاح شود و به اقدامات ویژه دست زنیم و نباید روال قبل را ادامه دهیم.
وی افزود: باید اقدامات خلاقانه تر، ابتکاری تر صورت گیرد تا بتوانیم از مزیت ها و ظرفیت های استان به خوبی بهره مند شویم و هنر مدیریت این است که از روی سکه مثبت استان که مجموعه ظرفیت ها و پتانسیل ها است در جهت حل مشکلات روی دوم که شامل مشکلات و معضلات استان است استفاده و رویکرد جدیدی را برای حل مشکلات تدوین و بکار گیرد.
زرگرپور تاکید کرد: مسئولین استان باید فرمایشات رهبری و شعار سال را سرلوحه ی اقدامات و اولویت فعالیت های خود قراردهند.
وی افزود: باید همه دستگاه ها دست در دست هم دهند و تلاش کنیم که در راستای فرمایشات رهبری عمل کنیم و در ابتدا باید ظرفیت های اقتصادی استان، سرمایه گذاری ها، ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، IT و میزان اشتغالی که در هریک از این حوزه ها می تواند بکار گرفته شود مشخص گردد.
استاندار اصفهان بر فعالتر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و جلوگیری از ورود کالای قاچاق تاکید کرد و افزود: تا جلسه بعدی باید تک تک دستگاه ها و بانک ها و سیستم دولتی گزارشات خود را در خصوص تولید و اشتغال ارائه کنند.
وی اضافه کرد: هدف گذاری استان باید رسیدن نرخ بیکاری به متوسط کشور باشد چرا که موضوع اشتغال بسیار جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
زرگرپور استفاده از ظرفیت های بلا استفاده موجود، تکمیل طرح های ناتمام موجود، برخورد جدی با پدیده ی قاچاق در استان، هدفمند کردن اعطای تسهیلات بانک ها، تقویت جدی و تشکیل شرکت های دانش بنیان جدید، استفاده از ظرفیت های موجود بخش IT در استان و توسعه اشتغال های جدید را از جمله سیاست ها و برنامه های سال جدید استان در قالب شعار سال برشمرد.