در اجلاس جهانی شهرداران جهان اسلام شهردار اصفهان پیشنهاد راه اندازی شبکه شهرهای دانش محور در جهان اسلام اعلام کرد که مورد استقبال شهرداران قرار گرفت.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند بسیاری از شهرهای اسلامی نزدیک کند، ارتقاء دیپلماسی شهری است.
وی افزود: اجلاس‌های از این قبیل بین شهرهای اسلامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و امروز وفاق بسیار خوبی بین کشورهای اروپایی ایجاد شده ولی متأسفانه در جهان اسلام این وفاق را کمتر می‌بینیم.
جمالی‌نژاد تصریح کرد: مشهد برای برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام پیش‌گام شده و کار بسیار ارزشمندی انجام داد و می‌تواند شروعی برای شهرهای دیگر باشد و امیدوارم شهرهای دیگر نیز آن را ادامه دهند و توسعه دیپلماسی شهری را از شهرهای مسلمان ببینیم.
شهردار اصفهان بیان کرد: شهر مشهد یکی از شهرهایی است که می‌تواند به سمت شهر اسلامی پیش رود و ایدئولوژی اسلامی، معماری اسلامی و مسائل اجتماعی و فرهنگی باید در یک شهر اسلامی باشد و به نظر من مشهد در این مسیر گام‌های خوبی برداشته و برنامه‌های از این قبیل می‌تواند از شهرهای اسلامی تبادل تجربه داشته باشیم.
وی پیشنهاد داد: شبکه شهرهای دانش محور جهان اسلام راه اندازی شود.