شهردار اصفهان با اشاره به موضوع شهرهای کارآفرین، گفت: شهرهای کارآفرین، اصطلاحی نوین با شاخصه های متعدد است که یکی از موضوعات آن کار روی اشتغال و بچه های کارآفرین است. مهدی جمالی نژاد، با بیان اینکه نیاز به ریسک های جدید وجود دارد و لازم نیست همیشه دنباله رو کارهای گذشتگان باشیم، افزود: به طور مثال تصمیم داریم پس از پیاده راه شدن چهارباغ کارهای زیبایی در این خیابان انجام دهیم تا شهر به شادابی و پویایی لازم برسد، باید به حوزه های جدید که یکی از آن ها همین تمرکز برای آموزش مشاغل مختلف از سنین پائین است، ورود کرد. وی، مشکل بیکاری در کشور را یکی از مشکلات اساسی عنوان و اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که می توان برای رفع این معضل انجام داد آموزش شغل از سنین پائین به کودکان است که لازم است سازمان در این زمینه نیز ورود پیدا کند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، نیز با بیان اینکه آئین نامه ساماندهی مشاغل با تلاشی یکساله تنظیم شد، تصریح کرد: جلسات مختلفی پیرامون این آئین نامه برگزار شد و امیدواریم پس از رفع مشکلات آن به زودی تصویب شود. اصغر کشاورزراد، فاز سوم پروژه امیرکبیر را با زیربنای ۱۲ هزارمترمربع آماده افتتاح عنوان کرد و گفت: همچنین مقدمات لازم برای ساماندهی نمایشگاه و فروشگاه های موتورسیکلت، دوچرخه و مشاغل مرتبط بازار سروش فراهم شده و آماده کلنگ زنی است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: کارهای بسیار خوبی در ساماندهی بازار گل و گیاه انجام داده ایم. تفاهم نامه ای با اداره آموزش و پرورش امضا شده تا آزمایشگاهی برای آموزش به دانش آموزان در بازار گل و گیاه تدارک دیده شود.وی یکی دیگر از کارهای انجام شده سازمان را ساماندهی بازار مبل ذکر کرد و افزود: کارهای مربوط به بازار مبل نیز انجام شده و زمین این مجموعه آماده کلنگ زنی است. همچنین با صنوف درودگر و کابینت ساز جلساتی برگزار شده و زمینی در حدود ۱۲ هکتار در محدوده منطقه ۱۲ از سوی همین صنف در نظر گرفته شده است تا پس از ساخت این مشاغل نیز ساماندهی شود.
کشاورزراد با اشاره به ساماندهی مشاغل در صنف سورتینگ و بسته بندی عنوان کرد: تفاهم نامه با یک شرکت در این خصوص انجام شده و در حال ثبت قرارداد هستیم. وی تأکید کرد: احداث بلوک های ساماندهی در شهرک پینارت به متراژ ۱۳ هزارمتر مربع، پروژه ساماندهی خوار و بار فروشان خیابان ولیعصر و جهاد در ۵ محور در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار، احداث بازار گل و گیاه در باغ تندرستی، مشارکت با بخش خصوصی، تقویت فروش مجازی، بررسی ایجاد گیت های هوشمند در بازارهای روز کوثر، برنامه ریزی و اجرا جهت استفاده از کیسه های پارچه ای، برگزاری همایش در زمینه طب سنتی و روش تغذیه، تاسیس گلخانه و مذاکره با اتحادیه ها در مشاغل مختلف از جمله برخی پروژه های در دست اقدام این سازمان است.