در جریان عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان به عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس، هر سهم "گکوثر" ۱۲۲۰ تومان کشف قیمت شد.
به گزارش اقتصادبازار به نقل از ایمنا، عرضه اولیه تعداد ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم شرکت "هتل پارسیان کوثر اصفهان" به عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران، امروز در بازار دوم فرابورس انجام شد که بر این اساس هر سهم "گکوثر" ۱۲۲۰۰ ریال کشف قیمت شد.

بر این اساس عرضه این میزان سهام در حالی امروز به عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس و سومین عرضه اولیه بازار سرمایه صورت گرفت که حداکثر سهمیه برای هر کد حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم تعیین و حداقل و حداکثر قیمت سفارش برای این عرضه اولیه نیز ۱۱.۱۰۰ تا ۱۲.۲۰۰ تومان اعلام شده بود.

پیش‌ از این عرضه اولیه شرکت "به پرداخت ملت" در تیرماه در بورس اوراق بهادار و شرکت "مبین وان کیش" در مردادماه در فرابورس ایران انجام شده است.

شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر که در گروه هتل و رستوران و زیرگروه هتل‌ها، اردو و دیگر تدارکات قرار دارد، از فروردین‌ماه ۱۳۹۶ با نماد «گکوثر» به عنوان یکصدوپنجاه‌وششمین نماد معاملاتی و هشتادوپنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران درج شد.

شایان ذکر است سرمایه اولیه این شرکت، ۱۱۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۱۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی است.

محمد ابوطالبی مدیرعامل شرکت هتل پارسیان کوثر که هشتم شهریور ماه در نشست اولین عرضه شرکت هتل های بین المللی پارسیان کوثر اصفهان در فرابورس برگزار شد، با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ درصدی در فروش داشته، گفت: در این سال میزان سودآوری شرکت نیز افزایش ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. ابوطالبی همچنین پیش‌بینی سود این شرکت را برای سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد عنوان کرد.

وی افزود: ۱۰ درصد از سهام شرکت عرضه خواهد شد و برنامه عرضه دیگر را با هماهنگی سازمان بورس انجام می دهیم. این شرکت اولین شرکت فعال در صنعت گردشگری محسوب می شود.