شهردار اصفهان با بیان اینکه برای اداره امور شهر به دنبال توسعه مشارکت شهروندان هستیم، گفت: مردم اصفهان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود برای توسعه شهر را با مدیریت شهری مطرح کنند.
قدرت الله نوروزی، اظهارکرد: در آخرین روز هفته گذشته وزیر کشور به اصفهان سفر کرد و از نزدیک با مشکلات اصفهان آشنا شد، دغدغه‌های فعالان بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی را شنید و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت که امیدواریم با بازگشت خود به تهران و طرح مسایل در هیئت دولت، این سفر دستاوردهای خوبی برای اصفهان به همراه داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه در اداره امور شهر به دنبال توسعه مشارکت شهروندان هستیم، گفت: مردم اصفهان نظرات خود را برای توسعه شهر و ارتقاء فعالیت‌های شهرداری به صورت مستقیم با مدیریت شهری اصفهان مطرح کنند.
شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به کاهش درآمد شهرداری ها امکان تامین اعتبار برای بسیاری از فعالیت ها وجود ندارد، بنابراین درخواست می شود واژه عوارض به مالیات سبز تبدیل شود. نوروزی اضافه کرد: ۸۰ درصد از جمعیت کشور شهرنشین هستند، بنابراین باید خدمات و امکانات مناسب به شهروندان ارایه شود، این در حالی است که شهرداری ها با چالش های بسیاری روبرو هستند. وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به اندازه مبلغ بودجه امسال خود یعنی بیش از سه هزار میلیارد بدهی دارد، افزود: شهرداری برای ایجاد زیرساخت های مترو با مشکلات زیادی روبرو است.
شهردار اصفهان ادامه داد: در قوانین مالیات به عوارض تبدیل و این موضوع باعث کاهش درآمد شهرداری ها شده است و امکان تامین اعتبار برای بسیاری از فعالیت ها وجود ندارد، بنابراین درخواست می شود واژه عوارض به مالیات سبز تبدیل شده است.
نوروزی با بیان اینکه طرح مدیریت واحد شهری و لایحه درآمدهای پایدار باید زودتر تکمیل شود، اضافه کرد: اگر این لایحه به آن صورتی که از سوی کلانشهرها مطرح شده در مجلس تصویب شود در بهبود وضعیت شهرداری ها تاثیرگذار است. وی گفت: در اصفهان پروژه های بسیاری بر زمین مانده است، با این وجود با حمایت همه دستگاه ها خط یک مترو بعد از ۱۷ سال تکمیل شد، امید است پروژه میدان امام علی(ع) بعد از ۲۰ سال و مشکل برج جهان نما بعد از سال ها سریعتر به نتیجه برسد.
وی به بازدید سرزده خود از پارک طبیعی ناژوان اشاره و تصریح کرد: در ناژوان با دیدن فضای سبز و درختان ناژوان که به خاطر کم‌آبی وضعیت مناسبی نداشتند، بسیار متأثر شدم، چرا که برخی از درختان دچار آسیب‌های سختی شده‌اند. شهردار اصفهان گفت: در ناژوان کشاورزان، باغبانان و مالکان خصوصی باغات ناژوان درد دل و نظرات خود را مطرح کردند و با حضور مسئولان مسایل جمع بندی، راهکارهایی پیشنهاد و تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم این مشارکت در تمام بخش‌های شهر بتواند مدیریت شهری را یاری کند.