به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی کارخانجات نماچین، در این نشست رضا چینی، دبیر کانون کارآفرینی و نائب رییس کانون کارفرمایان و نائب رییس خانه صنعت معدن و تجارت استان در خصوص نیاز افراد جامعه به مهارت آموزی پیش از ورود به صنعت، تلفیق و نزدیکی صنعت و دانشگاه و خروج فارغ التحصیلان توانمند و دانا برای اشتغال در کسب و کارهای مورد نیاز جامعه و صنعت توضیحاتی عنوان کرد.

مدیرعامل آجر نماچین اضافه کرد: در واحد آجر نماچین، پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا را مستقر کرده ایم و با مواد اولیه خوبی که در ایران داریم، توانسته ایم به تولید انواع آجر نمای ساختمانی بپردازیم.  چینی، همچنین به تدوین کتاب روش آجر نما اشاره کرد و برگزاری مسابقه  آجرچینی به مدت دو روز و در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان را از دیگر اقدامات این مجموعه در فرهنگ سازی و ارتقای مهارت آموزی این رشته دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان در این نشست گفت: ایده «آموزش دوگانه» در مراکز فنی حرفه ای استان اصفهان اجرا می شود که این طرح بر ۲ اصل آموزش در محیط واقعی کار و ضمانت برای اشتغال استوار است. آرش اخوان طبسی با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز به افزایش مهارت آموزی دارد، ابراز داشت: با توجه به جمعیت جوان کشور، نبود نیروی ماهر یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی است اما نظام آموزش و پرورش نتوانسته پاسخ نیاز به اشتغال در جامعه را فراهم کند. وی افزود: در راستای توسعه «آموزش دوگانه» اولین اقدام اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی، آموزشگاه‌های آزاد و صنایع و صنوف صورت گرفته است. وی گفت: فنی و حرفه ای در تلاش است تا تمام رشته های تحصیلی را پشتیبانی کند تا در این مسیر نیروی کار آماده را تحویل صنایع مختلف بدهد.

در خاتمه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کشور از اجرایی شدن طرح آموزشی دوگانه با همکاری گروه صنعتی نماچین ابراز خرسندی نمود.