سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صمت ایران و اصفهان با بیان آنکه بسیاری از مسائل انجمن شن و ماسه توسط خانه صنعت و معدن پیگیری می شود، اهمیت و جایگاه انجمن شن و ماسه را یادآور شد و گفت: عضویت این انجمن در خانه صمت بلحاظ موضوع تفویض اختیار به خانه های صمت ضروری بنظر می رسید.
سهل آبادی درباره افزایش اختیارات خانه های صمت اظهار کرد: در نتیجه تعاملاتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، صدور پروانه تاسیس برای واحدهای صنعتی ، به خانه های صمت واگذار شده است. همچنین، خانه های صمت بعنوان دبیرخانه ستاد تسهیل و رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی ایفای نقش می کنند. لذا، عضویت انجمن شن و ماسه و همینطور دیگر انجمن های صنعتی خانه های صمت بلحاظ رسیدگی و حل و رفع مشکلات واحدها و صاحبان صنایع، حائز اهمیت است.
سهل آبادی با صحبت از جلسات و دیدارهایی که با مسئولان برای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان شن و ماسه داشته است، اعلام کرد: با تمام توان برای موفقیت انجمن شن و ماسه تلاش می کنم. وی با اشاره به اینکه از سال 1360 دراین زمینه فعالیت کرده است، بیان داشت: بیش از 120 انجمن در استان اصفهان فعال هستند و هر اقدامی براساس مصلحت و منافع جمعی و همدلی اعضا برای حفظ جایگاه انجمن ها انجام می شود.
رئیس خانه صمت ایران در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط سخت زندگی کارگران اشاره کرد و گفت: هرچند کارفرمایان با مسائل عدیده ای مواجه هستند ولی نباید از اوضاع کارگران غافل شوند. وی پیشنهاد خود برای پرداخت حق بیمه کارگر به خود کارگر به اینصورت که حق بیمه 23درصد و 7درصد کارگروکارفرما به حقوق کارگر اضافه شود را مطرح کرد و افزود: هنوز ارز 4200تومانی در کشور وجود دارد و این فرصتی است تا با ارز 4200 تومانی بخشی از سبد کالای کارگران را تامین کنیم. وی نیز رسیدگی به مشکل مسکن کارگران و برنامه ریزی برای تشکیل تعاونی مسکن کارگران را توصیه نمود.
مهدی مداحیان، عضو هیات رئیسه انجمن شن و ماسه با اشاره به جلسات اخیر خانه صمت و انجمن با فرماندار اصفهان، اظهار کرد: عدم آلاینده بودن شن و ماسه در کمیته گرد و غبار و کارگروه زیربنایی استانداری مصوب شد. وی با صحبت از مشکلات این واحدها در تامین گاز، آب و دریافت مجوزهای بازرسی، از تناقضاتی که در زمینه خدمات رسانی به واحدهای شن و ماسه وجود دارد، خبر داد و افزود: با مصوبه عدم آلایندگی شن و ماسه بزودی این امر حل و فصل می شود.
مداحیان، لزوم نظارت بر واحدهای شن و ماسه برای اثبات عدم آلایندگی را عنوان کرد و در توصیه به واحدها گفت: مسائل استاندارد و ارسال به موقع نمونه ها به سازمان استاندارد را رعایت کنند.
در ادامه، محمد اقارب پرست، عضو هیات رئیسه خانه صمت با قدردانی از اقدامات موثر آقای سهل آبادی در خانه صمت و انجمن شن و ماسه، از اعضا برای حضور در انتخابات و کاندید هیات مدیره دعوت بعمل آورد. وی از لزوم تغییراتی در انجمن، طبق تغییرات اساسنامه صحبت کرد و یادآور شد: وزارت صمت در حال بروز رسانی تشکلهاست و طبق بخشنامه جدید بایستی اساسنامه اصلاح گردد و اعضا دارای پروانه فعال باشند.
در این جلسه، پس از رای گیری آقایان سهل آبادی ، مداحیان و عزیزخانی بعنوان اعضا هیات مدیره و آقای یوسفان بعنوان بازرس انتخاب شدند.