اقتصاد بازار: رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ۴۱۵ هزار شغل در بخش صنعت از دست رفته است، خواستار پیگیری وعده بخشودگی جریمه‌های مالیاتی و حل مشکلات بنگاه‌های کوچک شد.
عبدالوهاب سهل‌آبادی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با طرح این سوال که چند درصد از قانون رفع موانع تولید تاکنون اجرایی شده است، اظهار داشت: در این مدت 415 هزار شغل در بخش صنعت از دست رفته است.
وی افزود: آقای وزیر اقتصاد می‌گوید برای بخشودگی جرایم مالیاتی کمک می‌کنیم، اما این وعده‌ها عملی نمی‌شود و مدیران کل استان‌ها به آن عمل نمی‌کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خطاب به طیب نیا گفت:‌ بانک‌ها خون ما را مکیده‌اند. ربا و بهره مرکب در بانک‌ها گرفته می‌شود. آقای دکتر فکری برای جریمه‌های دیرکرد بانک‌ها کنید.
وی ادامه داد: شما با بنگاه‌های کوچکی که 95 درصد اشتغال را به دوش می‌کشند و مشکلات متعددی دارند، سروکار دارید، باید برای آنها فکر کنید. یکی از تولیدکنندگان که روزگاری هزار و 400 کارگر داشت، مدتی پیش مرد، اما پول کفنش را اطرافیانش دادند. مشکلات تولید این‌قدر زیاد است.
سهل‌آبادی که دل پری از وضعیت فعلی تولید داشت، گفت: سهم ما از کل صادرات در دنیا 41 صدم درصد است که از این میزان 38 صدم آن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد. اینکه می‌گوییم گشایش‌های بانکی خارجی در حال انجام است، لطفا برای گشایش‌های داخلی هم کاری بکنید.