اقتصاد بازار: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حضور و نظارت سازمان استاندارد به عنوان ناظر بی طرف و دستگاه حاکمیتی در زمان تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، نیره پیروز بخت شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به بازدید خود از کارخانه ذوب آهن اصفهان، بیان داشت: تولید ریل راه آهن در این مجموعه صنعتی اهمیت بسیاری دارد و لازم است سازمان استاندارد به عنوان ناظر بی طرف و دستگاه حاکمیتی درباره کنترل استاندارد آن وارد شود.
وی همچنین رعایت استاندارد آسانسور بویژه در اداره های دولتی و همچنین استاندارد جایگاه های سوخت سی ان جی (CNG) را دغدغه های استاندارد عنوان کرد.
وی گفت: استاندارد در اداره ها و مجموعه های خدمات رسان از اهمیت خاصی برای ما برخوردارست به همین دلیل بر روی استاندارد آسانسور و جایگاه های سوخت حساسیت ویژه ای داریم.
وی تاکید کرد: اگر به استاندارد جایگاه های سوخت سی ان جی و مخزن (کپسول) گاز خودرو توجه نشود، بحران زاست و ممکن است حوادث ناگواری اتفاق بیفتد.
وی اظهار داشت: لازم است جایگاه های سوخت سی ان جی و مخزن گاز خودروها به طور منظم بازرسی شوند و مسائل ایمنی به طور کامل رعایت شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت استاندارد مصالح ساختمانی نیز یکی از موارد مورد تاکید این سازمان است و مصرف کننده نهایی و مهندس ناظر باید روی این موضوع نظارت و حساسیت داشته باشند.
استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به اینکه اصفهان، صنعتی ترین استان کشور است، گفت: 10 درصد صنایع بزرگ و 10 درصد جمعیت کارگری در این استان مستقر است و به همین دلیل انتظار می رود که تولیدات و محصولات آن از نظر کیفی و استاندارد قابل قبول باشند.
رسول زرگرپور افزود: واحد استاندارد اصفهان از نظر گستردگی کار و انتظار کیفی که از آن می رود، قابل مقایسه با بسیاری از استان های دیگر نیست.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اصفهان با معضل صادرات فراورده های نفتی مواجه بود که با تدابیر اداره استاندارد حل شد.
وی همچنین با اشاره به موضوع تولید ریل در ذوب آهن، گفت: بر اساس توافقی که با وزیر راه و شهرسازی کردیم هر زمان ریل در ذوب آهن تولید شود، این محصول تا سه سال خریداری می شود.
وی با بیان اینکه تولید ریل راه آهن در ذوب آهن اصفهان اهمیت بسیاری برای ما دارد، گفت: لازم است تدابیر و کنترل های لازم برای رعایت استاندارد و مسائل کیفی درباره این محصول صورت اتخاذ شود.