اقتصاد بازار: با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابران نفت ایران، بهره برداری از مخزن 87 میلیون لیتری مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی منطقه در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت مخازن ذخیره سازی در انتقال پایدار نفت خام گفت: به منظور ارتقای وضعیت بهره برداری کار تعمیرات اساسی مخزن T1 مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان توسط متخصصان داخلی آغاز شد.
محمد مذهب جعفری در خصوص تعمیرات اساسی این مخزن افزود: به دلیل اهمیت مخازن ذخیره سازی در فرآیند انتقال، با رعایت کامل شرایط زیست محیطی و با بازرسی های دقیق و متعدد تعمیر اساسی این مخزن توسط متخصصان داخلی انجام شد که طی این عملیات گروه های بازرسی فنی منطقه، گروه های تعمیرات مکانیک، برق، ابزاردقیق، خوردگی، ساختمان و ... بر بخش های مختلف عملیات لایروبی، تعمیرات کف، سندبلاست و رنگ آمیزی و تعویض سیل های سقف شناور آلومینیومی نظارت داشتند.
وی افزود: مخزن T1 اصفهان به قطر 76.2 متر و ارتفاع 19.52 متر از نوع سقف شناور SINGLE DECK پانتوندار است که گنجایش ذخیره 550 هزار بشکه نفت خام را دارد.
معاون فنی منطقه اصفهان افزود: پس از عملیات زمانگیر لایروبی به دلیل حجم بالای واکس و سختی و چسبندگی زیاد آن به کف مخزن نهایتا در اختیار گروه تعمیرات پیمانکار قرار گرفت که به دلیل حجم بالای خوردگی با تعویض حدود 30 درصد ورق ها و تعمیر و تقویت جوش سایر ورقها، برچیدن سیل سقف شناور قبلی و نصب سیل جدید از نوع دابل و بازرسی و تست های NDT مکرر تعمیرات سرانجام جهت انجام پوشش آماده شد.
وی ادامه داد: پس از انجام کار کارگاهی، تعمیرات و رنگ آمیزی سرانجام در نیمه اول شهریور ماه سال جاری پس از رفع برخی اشکالات جزئی این مخزن با موفقیت در مدار بهره برداری قرار گرفت..