اقتصاد بازار: با حضور مدیر عامل و مسئولین شرکت لینک رادیو دیجیتال فاز 2 اصفهان تا باغملک به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه اصفهان، مهندس علیرضا مقدم در حاشیه بهره برداری از این طرح که مدیر عامل شرکت نیز حضور داشت، امکانات و ضریب بالای امنیتی را از مزیت های شبکه داخلی صنعت نفت دانست.
مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در خصوص ضرورت های اجرای این پروژه گفت: بروزرسانی و استفاده از جدیدترین امکانات ارتباطی بین مراکز انتقال نفت و ایجاد امکان استفاده از از مزایای IP BASE از اهداف راه اندازی این پروژه است.
وی افزود: در حال حاضر ارتباط بین مراکز انتقال نفت بصورت رادیو دیجیتال است که با فراهم شدن امکانات لازم بستر انتقال بر روی فیبر نوری با ظرفیت نامحدود نیز مهیا خواهد شد.
مقدم گفت: بستر ایجاد شده یک VAN مستقل بوده و به دلیل نیاز به امنیت بالا به هیچ شبکه جهانی متصل نبوده و تمام ارتباطات ما که به نوعی به اینترنت نیازمند است از طریق TDM برقرار خواهد شد.
رئیس نگهداری و تعمیرات انتقال و دیتا مخابرات منطقه اصفهان نیز گفت: تاکنون ارتباطات مخابراتی منطقه بصورت آنالوگ برقرار می شد که با استفاده از سرویس های جدید مخابراتی از این پس این ارتباط بصورت دیجیتال خواهد بود.
علی اکبر صمدانیان به تجهیرات نصب شده برای برقراری این ارتباط اشاره کرد و افزود: در تمامی ایستگاه های مارون تا اصفهان اعم از مراکز انتقال نفت و ایستگاه های مخابراتی (ریپیترها)، اتاق های رادیو جدید ساخته شد و پس از آن تجهیزات اعم از سیستم باتری، شارژرها و کنترل دیزل ژنراتورها به صورت PLC و رادیوهای دیجیتال، ماکس دیجیتال و دیشهای مخابراتی نصب و راه اندازی گردید.
وی بیان داشت: در همین راستا یک ایستگاه مخابراتی جدید در زفره اصفهان به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن امکان ارتباط رادیویی منطقه جنوب شرق با تهران نیز برقرار شد.
صمدانیان تصریح کرد: ارتباطات شبکه دیتا و مراکز تلفنIP جهت راه اندازی سیستم برید،IPCMMS ،SCADA ،File shaiping، ویدئو کنفرانس، پزشکی از راه دور، حضور و غیاب آنلاین و موبیلفون دیجیتال از ویژگی های این طرح است.