اقتصاد بازار: دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت راه اندازی انستیتو سنگ ایران، از برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه معدنی و سنگ استان توسط اساتید مجرب بین المللی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار شهریار شعبانی در جلسه مشترک کمیسیون های معادن و صنایع معدنی و آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با هلدینگ IMM ایتالیا، با بیان اینکه اتاق بازرگانی در حال راه اندازی یک مرکز آموزشی است، گفت: رسالت این مرکز افزایش دانش کاربردی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که با این مدرک سریع تر جذب بازار کار شوند.
وی افزود: لازم است که دوره های آموزشی به منظور افزایش مهارت فعالین امور معدنی و سنگ، برگزار شود.
دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان جامعه هدف این آموزش ها را مهندسین نظام مهندسی معدن استان و بهره برداران و سرپرستان تولید تا رده های بالاتر عنوان و تصریح کرد: کمیسیون معدن خواستار برگزاری آموزش ها در زمینه روش های نوین نصب خشک، روش های کم کردن ضایعات، مدیریت هزینه به روش تولید بهینه و ... توسط اساتید مجرب بین المللی است.
وی همچنین بر راه اندازی انستیتو سنگ ایران تاکید کرد.
علی سلیمانی در این نشست با انتقاد بر اینکه در کشور ما مشکل آموزش تئوریک وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه ما در حیطه آموزش کاربردی با این مشکل مواجه هستیم که خروجی دانشگاه ها با صنعت ما هم خوانی ندارد.
دبیر کمیسیون آموزش افزود: کمیسیون آموزش خواستار برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در زمینه های مختلف است و اینکه نیازسنجی مباحث آموزشی، توسط کمیسیون معادن و صنایع معدنی انجام شده و آموزش ها در فاز اول، بصورت دوره های کوتاه مدت و بعد از بازخورد نتیجه، بصورت یک تفاهم نامه بلند مدت برگزار شود.
مدیر فنی IMM نیز در بیان سوابق برگزاری دوره های آموزشی این هلدینگ، گفت: اولین دوره آموزشی IMM در سال 2010 در نیجریه و در زمینه نحوه کار در معدن برگزار شد.
مارکو آنتونیو راگونه افزود: همچنین دوره هایی در نامیبیا و هند نیز برگزار شده است.
وی تاکید کرد: IMM می تواند از معماران قوی در سراسر دنیا که در زمینه های مختلف خصوصا در زمینه نصب خشک، بسیار مهارت دارند برای آموزش در اتاق بازرگانی اصفهان دعوت کند.
مدیر عامل هلدینگ نیز گفت: هلدینگ ما از افراد باتجربه ای تشکیل شده که به بازار سنگ و چگونگی هم گام شدن با بازارهای بین المللی آگاهی دارند.
لوکا فیگاری افزود: ما مطلعیم که بازار ایران، بازار آماده ای است که فرصت ها و نیاز زیادی نیز در آن وجود دارد و با توجه به این آگاهی، ایران را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته ایم و آموزش را از زاویه انتقال تجربه توسط اساتید برجسته در زمینه های مختلف و بر اساس نیازمندی های بازار ایران می توانیم انجام دهیم.