اقتصاد بازار: مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه اصفهان معین پایتخت در بروز حوادث است؛ با پیگیری های صورت گرفته و نظر مساعد شرکت فرودگاه های ایران مشاور ذیصلاح برای طراحی توسعه رمپ پروازی انتخاب و مطالعه طرح در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، حسن امجدی درباره میزبانی پروازهای فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان فرودگاه احتیاطی شماره یک اکثر پروازهای داخلی و بین المللی شرکت های هواپیمایی که به مقصد فرودگاه های کشور به ویژه فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد پرواز می کنند در نظر گرفته می شود.
وی افزود: گاها به دلایل مختلف از قبیل نامساعد بودن هوا و بسته بودن باند پروازی و ... که امکان نشست و برخواست در فرودگاه های مذکور وجود ندارد اینگونه پروازها به سمت فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داده و وارد آن می شوند.
مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان افزود: با توجه به تعداد توقفگاه های استاندارد موجود در رمپ پروازی فرودگاه اصفهان (10 توقفگاه) گاها این فرودگاه تا بیش از دو برابر ظرفیت موجود پذیرای انواع هواپیماهای پهن پیکر و متوسط است.
به گفته وی، شاهد این امر پذیرش بیش از 20 فروند انواع هواپيما در هفتم دی ماه 95 در یک بازه زمانی یک ساعته بدلیل نامساعد بودن هوای فرودگاه های امام (ره) و مهرآباد است.
امجدی با تاکید بر اینکه توسعه رمپ پروازی فرودگاه اصفهان یکی از اولویت های نخست این اداره کل است، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته و نظر مساعد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشاور ذیصلاح جهت طراحی توسعه رمپ پروازی انتخاب و مطالعه طرح مذکور به منظور افزایش تعداد توقفگاه های هواپیما به میزان دو برابر از 10 روز قبل در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان داشت: نتیجه مطالعات اولیه طی سه ماه آینده تکمیل و امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز در ردیف بودجه سال آینده با برگزاری مناقصه روند اجرایی پروژه مذکور آغاز شود.
امجدی تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت در خصوص تعیین استان اصفهان به عنوان استان معین پایتخت در مواقع بروز بحران های طبیعی و پتانسیل استان اصفهان در بخش گردشگری توسعه فرودگاه اصفهان خصوصا رمپ پروازی و ترمینال ها نگاه ویژه مسئولان استان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را می طلبد.