اقتصاد بازار: مدتی است که موضوع سهم‎خواهی ارگان‎های دیگر از درآمدهای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مجلس مطرح شده است و این موضوع نگرانی‎هایی را در مورد چگونگی اداره فرودگاه‎ها و بهسازی، بازسازی و حفظ و نگهداری تجهیزات حساس آنها ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار مدیرکل فرودگاه‎های استان اصفهان درباره تبعات این کاهش درآمد در فرودگاه اصفهان، بیان داشت: استاندار و نمایندگان استان اصفهان بر توسعه فرودگاه اصفهان تأکید زیادی دارند و بهتر می‎دانند که این توسعه نیازمند تأمین اعتبارات کافی است.
حست امجدی تاکید کرد: به طور قطع کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی تحقق این امر بسیار دشوار و زمان‎بر خواهد بود.
وی با اشاره به کمبود درآمد فعلی شرکت، گفت: در حال حاضر با وجودی که در پروازهای خارجی پس از فرودگاه‎های امام(ره) و مشهد سوم هستیم اما ظرفیت ترمینال خارجی ما بسیار کم است.
به گفته مدیرکل فرودگاه‎های استان اصفهان، طرح ترمینال جدید سال‎هاست که ارائه شده و با توجه به هزینه بسیار بالای آن که اکنون نیازمند بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار است، به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبار، سال‎هاست که اجرایی نشده است.
وی در مورد سایر عملیات عمرانی مورد نیاز برای ترمینال فعلی، گفت: پارکینگ هواپیمای فرودگاه محدود است و نیاز به توسعه 120 هزار مترمربعی دارد. رفع مشکل تأسیسات و موتورخانه ترمینال فعلی، نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار است.
امجدی همچنین با بیان اینکه برج مراقبت فرودگاه اصفهان به دلیل اینکه در جای مناسبی قرار ندارد و ساختمان آن بسیار فرسوده شده است نیاز به جابجایی و ساخت مجدد دارد، تاکید کرد: ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه نیز بسیار فرسوده شده مه نیازمند بازسازی است.
وی با تاکید بر ضرورت فضای پارکینگ خودرویی فرودگاه اصفهان، تصریح کرد: تمام اینها نیازمند هزینه است. به علاوه هزینه‎های ناشی از تملک اراضی اطراف که باعث بن بست شدن فضای فرودگاه شده نیز بسیار زیاد است.
مدیرکل فرودگاه‎های استان اصفهان در مورد دیدگاه نمایندگان استان اصفهان گفت: آنها در جریان مشکلات فرودگاه اصفهان هستند و معتقدند درآمدهای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی نباید کاهش یابد.