اقتصاد بازار: نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بعد از پيگيري‌هاي بسيار زياد، 20 ميليارد تومان به پلي اکريل تزريق شد، گفت: در حالي که معاون رئيس جمهور براي پرداخت 20 ميليارد دوم قول رسمي داد اما هنوز اين اتفاق صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، زهرا سعيدي با اشاره به آخرين وضعيت شرکت پلي‌اکريل اظهار داشت: برخي مواضع، پيگيري‌ها و رفتارها به جاي اداره شدن به وسيله بروکراسي بايد شامل دستورات جهادي و انقلابي باشد، دو هزار و 300کارگر در حال بيکار شدن هستند و چه بهانه‌اي مي‌تواند وجود داشته باشد براي اينکه مشکل اين شرکت را برطرف نکنيم.

وي با بيان اينکه آنچه بنده ديدم جنازه اين شرکت بود، افزود: ما براي برطرف شدن مشکل پلي اکريل قانون حمايت از صنايع را مطرح کرديم، بعد از پيگيري‌هاي بسيار زياد 20 ميليارد تومان به شرکت تزريق شد، در ادامه براي 20 ميليارد تومان دوم پيگيري کرديم و در حالي که نوبخت معاون رئيس جمهور قول رسمي داد که اين مبلغ پرداخت شود هنوز اين اتفاق صورت نگرفته است.

اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در طول بررسي برنامه ششم، من يک روز در ميان از نوبخت موضوع را پيگيري مي‌کردم و مرتب مي‌پرسيدم که چه زماني 20 ميليارد دوم را واريز مي‌کنيد، اما الان مي‌گويند به دنبال وام هستند.

وي با بيان اينکه پيگيري با نمايندگان اما اجرا با دولت است، گفت: آخرين اقدام بنده طرح سئوال از وزير صنعت در مورد همين رفتارهايي است که مي‌بينيم، بايد در مقابل پيگيري‌ها در نهايت اقدام و عمل را شاهد باشيم.

سعيدي افزود: زماني دستور گرفتيم که اين کار انجام شود پس بايد انجام شود، پول واريز شده و حقوق کارگران پرداخت شود، بنده از حقوق دولت دفاع نمي‌کنم بلکه از حقوق کارگراني دفاع مي‌کنم که سال‌ها جواني خود را براي کار در اين شرکت گذاشته‌اند اما هفت ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

وي خاطرنشان کرد: يک سوم صنايع نساجي ايران به اين شرکت وابسته هستند و تعطيلي آن يعني وابسته شدن به بيگانه، چرا اين شرکت با 700 ميليارد تومان بدهي در حال از بين رفتن است، وقتي موضوع را پيگيري مي‌کنيم، بخش خصوصي مي‌گويد سهام واگذار نشده و زماني که از دولت پيگيري مي‌کنيم مي‌گويد مربوط به من نيست، به هر حال در تلاش هستيم تا اين شرکت احيا شود اما نمي‌دانيم در اين پرونده چه کسي را بايد به زير سئوال ببريم.