اقتصاد بازار: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران، حدفاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، حجت الله غلامی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در سفری که وزیر راه در شهریور ماه به استان اصفهان داشتند عملیات اجرایی قطعه اصفهان- قم شروع شد و با تکمیل این پروژه حجم بسیاری از سفرهای جاده‌ای استان به ریل منتقل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما در استان چند برنامه مرتبط با قطار حومه‌ای و شهرسازی ریل پایه را شروع کردیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که قرار است عملیاتی کنیم قطار اصفهان- شاهین شهر که طرح این برنامه به شورای عالی حمل و نقل ارسال شده است.
غلامی افزود: این برنامه در شورای عالی حمل و نقل در دو مرحله بررسی شد که با توجه به مشکلاتی که در زمینه ایمنی مطرح شد، با چاره اندیشی‌های متعدد این مشکل را بر طرف و طرح را دوباره به شورا ارسال کردیم. امیدواریم با تصویب این طرح و با مشارکت بخش خصوصی این محور عملیاتی شود.
وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری برای شهر شاهین شهر پیش‌بینی شده از این رو این پروژه می‌تواند حجم زیادی از سفرهای بین شهری را به خود اختصاص دهد و ایمنی سفر را بالا ببرد.