اقتصاد بازار: سفیر کره جنوبی در تهران گفت: خودروسازی ایران با توجه به حمایت دولت، توانمندی های صنعت خودرو و همکاری های بین المللی که آغاز کرده است، بزودی به رقیب خودروسازان در اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، «کیم سونگ هو» در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در مرکز همایش های برج میلاد افزود: ایران مشتریانی قادر و توانمند و همچنین ظرفیت صنعتی خوبی در این کشور وجود دارد.
وی بیان کرد: ایران توانمندی تولید پیچ و مهره های کوچک تا موشک های پیشرفته را دارد و چنانچه بخواهیم خودرویی با اجزای با کیفیت را در ایران تولید کنیم، این امر امکانپذیر است.
سونگ هو افزود: امروز فرصت خوبی برای همکاری با ایران است؛ خودروسازان بین المللی در همایش صنعت خودرو، می توانند با چهره واقعی ایران در حوزه خودرو آشنا شوند.
سفیر کره جنوبی در تهران افزود: همکاری با ایران، نه تنها تهدید بلکه یک فرصت است؛ حضور در ایران شرکت در رقابتی است که شرکت های خارجی را نیز قدرتمند خواهد ساخت.
وی ادامه داد: صنایع خودروی اروپا و آمریکا بدون رقابت با یکدیگر نمی توانستند پیشرفت کنند و قدرتمند شوند؛ این امر برای کره جنوبی و ژاپن نیز صدق می کند؛ در این شرایط صنایع خودروسازی ایران به زودی قدرتمند می شود و شانه به شانه با خودروسازان دنیا رقابت خواهد کرد.
وی یادآور شد: خودروسازان بین المللی نباید بیشتر از این وقت را هدر دهند؛ با توجه و حمایت دولت یران و ظرفیت شرکت های ایرانی و همچنین همکاری خودروسازان خارجی - که در سال های اخیر گسترش یافته است- قدرتمند شدن خودروسازان ایرانی به واقعیت خواهد پیوست.